در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...
sotoodeh brand
مقایسه سریع تیگو ۷ پرو پرمیوم و هایما S7 در یک نگاه
اگر بخواهیم بدون اتلاف وقت و در یک جمله نتیجهگیری کنیم، این انتخاب، نبرد بین «تکنولوژی و پرستیژ مدرن» در برابر «قدرت سنتی» است. اگر به دنبال اسب بخار بیشتر هستید و قدیمی بودن چهره خودرو یا کمبود آپشنهای ایمنی هوشمند برایتان مهم نیست، هایما S7 توربو با موتور ۱.۸ لیتری خود قدرت بیشتری دارد. اما اگر خودرویی میخواهید که با زبان طراحی روز دنیا (۲۰۲۴) هماهنگ باشد، کابینی لوکس و بیصدا داشته باشد، از رادارهای ایمنی (ADAS) برای حفظ جان شما استفاده کند و با امکاناتی مثل سقف پانوراما و صندوق برقی، رفاه خانواده را تامین کند، تیگو ۷ پرو پرمیوم برنده بی چون و چرای این مقایسه است.
جدول زیر تمامی تفاوتهای کلیدی این دو نسل متفاوت را نشان میدهد:
| مشخصه کلیدی | تیگو ۷ پرو پرمیوم (Premium) | هایما S7 توربو پلاس |
|---|---|---|
| سال طراحی و پلتفرم | نسل جدید (مدرن و بهروز) | نسل قدیمی (فیسلیفتهای متعدد) |
| پیشرانه | ۱.۵ لیتری توربو (مهندسی جدید) | ۱.۸ لیتری توربو (پرشتاب اما پرمصرف) |
| حداکثر قدرت | ۱۵۶ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار (قویتر) |
| حداکثر گشتاور | ۲۳۰ نیوتنمتر | ۲۸۰ نیوتنمتر |
| گیربکس | CVT (۹ سرعته با تعویض نرم) | ۶ سرعته اتوماتیک (AT) |
| مصرف سوخت ترکیبی | حدود ۶.۹ لیتر (اقتصادی) | حدود ۸.۶ لیتر (پرمصرف) |
| رادارهای ایمنی (ADAS) | دارد (رادار خط، نقطه کور و...) | ندارد |
| سقف خودرو | پانوراما (تمام شیشه) | سانروف معمولی (کوچک) |
| درب صندوق عقب | برقی هوشمند + تنظیم ارتفاع | دستی |
| تهویه مطبوع | اتوماتیک دوگانه + پنل لمسی | اتوماتیک تک کاناله |
| طراحی داخلی | داشبورد مینیمال + لیور خلبانی | داشبورد سنتی + لیور دنده مکانیکی |
| شارژر وایرلس | دارد | ندارد |
| ترمز پارک | برقی + اتوهلد | برقی + اتوهلد |
| مشاهده صفحه خودرو | تیگو ۷ پرو پرمیوم | - |
مقدمه: انتخاب بین یک تازهنفس پرچمدار و یک کهنهکار باسابقه
بازار کراساوورهای ایران، میدان نبرد نسلهاست. در یک سوی میدان، هایما S7 توربو ایستاده است؛ خودرویی که سالهاست توسط ایران خودرو عرضه میشود و به لطف موتور قدرتمند و ظاهر کلاسیک خود، به عنوان یک گزینه «آشنا و امتحانپسند» در ذهن خریداران سنتی جا خوش کرده است. هایما نماینده تفکری است که قدرت موتور را بر ظرافت طراحی و تکنولوژی ارجح میداند.

اما در سوی دیگر، تیگو ۷ پرو پرمیوم با نشان لوکس فونیکس، معادلات را برهم زده است. این خودرو یک «تازهنفس پرچمدار» است که آمده تا استانداردهای این کلاس را جابجا کند. تیگو ۷ پرو فقط یک خودرو نیست؛ بلکه ویترینی از طراحی مدرن، هوشمندی و امکانات رفاهی است که جای خالی آنها در رقیب کهنهکارش به شدت حس میشود. اکنون سوال اینجاست: آیا باید به سراغ سابقه و قدرت خام هایما رفت، یا وقت آن رسیده که به پرستیژ و تکنولوژی نسل جدید فونیکس اعتماد کرد؟
مقایسه طراحی ظاهری: استایل جعبهای یا زبان طراحی کهکشانی؟
در نگاه اول به این دو خودرو، انگار با دو دوره زمانی مختلف روبرو هستیم. هایما S7 توربو از یک زبان طراحی کلاسیک و به اصطلاح «جعبهای» استفاده میکند. خطوط صاف، سقف بلند و صاف، و جلوپنجره با خطوط عمودی کرومی، چهرهای سنتی و شبیه به شاسیبلندهای قدیمی را به آن بخشیده است. این سبک طراحی شاید حس استحکام را منتقل کند، اما فقدان المانهای مدرن و آیرودینامیک در آن کاملاً مشهود است.

در نقطه مقابل، تیگو ۷ پرو پرمیوم یک اثر هنری مدرن است. طراحان فونیکس از زبان طراحی جدیدی موسوم به "Life in Motion" استفاده کردهاند. جلوپنجره این خودرو با طرح کهکشانی (ماتریسی) و قطعات الماسیشکل، در نور میدرخشد و چهرهای بسیار لوکس به خودرو میدهد. در نمای جانبی، خطوط مواج و ستون C مشکیرنگ، حس «سقف شناور» را ایجاد کردهاند. اما اوج زیبایی تیگو در نمای عقب است؛ جایی که چراغهای پیوسته LED (که امضای خودروهای روز دنیاست)، عرض خودرو را بیشتر نشان میدهند و در شب، جلوهای خیرهکننده دارند که هایما از آن بیبهره است.

جدول زیر تفاوتهای طراحی این دو نسل را با جزئیات بررسی میکند:
| ویژگی ظاهری | تیگو ۷ پرو پرمیوم (Premium) | هایما S7 توربو پلاس |
|---|---|---|
| سبک کلی طراحی | مدرن، آیرودینامیک و اسپرت | کلاسیک، جعبهای و سنتی |
| جلوپنجره | طرح کهکشانی (Matrix) با قاب کروم | طرح خطوط عمودی (Vertical) |
| چراغهای جلو | LED باریک با گرافیک داخلی کریستالی | طرح ساده و کمی قدیمی |
| چراغهای روز (DRL) | طرح T شکل (عمودی و خاص) | خطی ساده در پایین سپر |
| چراغهای عقب | پیوسته (Connected) با گرافیک نئونی | دو تکه و جدا از هم (طرح قدیمی) |
| نمای جانبی و ستونها | طرح سقف شناور (Floating Roof) | طرح ساده با ستونهای همرنگ بدنه |
| آیرودینامیک بدنه | بهینهسازی شده (خطوط سیال) | مقاومت بیشتر هوا (فرم مکعبی) |
| رینگها | ۱۸ اینچی دایموند کات (اسپرت) | ۱۸ اینچی ساده (گاهی با کالیپر قرمز) |
| مهشکنها | قابلیت چرخش در پیچ (Cornering) | ثابت و معمولی |
| پرستیژ ظاهری | حس یک خودروی لوکس وارداتی | حس یک شاسیبلند کارکرده و قدیمی |
طراحی کابین و فضای داخلی: سفر در زمان از گذشته به آینده
وقتی وارد کابین این دو خودرو میشوید، با دو فلسفه طراحی کاملاً متفاوت روبرو هستید که هرکدام مخاطب خاص خود را دارند. کابین هایما S7 توربو پلاس، فضایی کلاسیک و کاربردی را ارائه میدهد. در اینجا خبری از پیچیدگیهای گیجکننده نیست؛ همه چیز در جای درست خود قرار دارد و طراحی داشبورد با وجود اینکه از ترندهای روز فاصله دارد، اما ارگونومی قابل قبولی دارد و حس استحکام یک شاسیبلند سنتی را به راننده منتقل میکند. تریم داخلی در نسخههای پلاس بهبود یافته و ترکیب رنگ مشکی و نارنجی (یا دوزیهای رنگی)، فضای کابین را گرمتر کرده است.

در نقطه مقابل، تیگو ۷ پرو پرمیوم تلاش کرده تا فضایی مدرن و تکنولوژیمحور خلق کند. طراحان فونیکس با حذف بسیاری از کلیدهای فیزیکی و استفاده از خطوط افقی، داشبوردی مینیمال و خلوت طراحی کردهاند که حس دلبازی بیشتری دارد. کنسول میانی این خودرو با استفاده از اهرم دنده الکترونیکی، فضای بیشتری را آزاد کرده و حس لوکس بودن را تقویت میکند. در واقع اگر هایما را یک «دفتر کار کلاسیک و منظم» بدانیم، تیگو ۷ شبیه به یک «اسپیس کاری مدرن و دیجیتال» است.
.jpg)
جدول زیر تفاوتهای کابین این دو خودرو را نشان میدهد:
| ویژگی کابین و داخلی | تیگو ۷ پرو پرمیوم (Premium) | هایما S7 توربو پلاس |
|---|---|---|
| سبک طراحی داشبورد | مینیمال، افقی و تمام لمسی | کلاسیک، کاربردی با دکمههای فیزیکی |
| اهرم تعویض دنده | الکترونیکی (Shift by Wire) | مکانیکی و سنتی |
| سقف خودرو | پانوراما (تمام شیشه با پرده برقی) | سانروف معمولی (برقی) |
| صفحه کیلومتر (کلاستر) | ۷ اینچی تمام دیجیتال | ترکیبی (عقربهای + نمایشگر وسط) |
| پنل تهویه مطبوع | پنل لمسی ۸ اینچی | دیجیتال با کلیدهای فیزیکی |
| نورپردازی داخلی | ۷ رنگ (Ambient Light) | ندارد |
| شارژر وایرلس موبایل | دارد | ندارد |
| غربیلک فرمان | D-Cut (اسپرت و خوشدست) | گرد و ساده |
| فضای ذخیرهسازی | دارای فضای خالی زیر کنسول | استاندارد و معمولی |
| حس کلی کابین | لوکس، مدرن و آرامشبخش | آشنا، ساده و با دوام |
مقایسه فنی و تجربه رانندگی: قدرت خام یا هوشمندی نرم؟
وقتی صحبت از اعداد و ارقام روی کاغذ میشود، هایما S7 توربو پلاس با موتور حجیمتر ۱.۸ لیتری خود، قدرتنمایی میکند. این خودرو با تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور، در شتابگیریهای ناگهانی و مسیرهای سربالایی، عملکرد قدرتمندی از خود نشان میدهد که برای علاقهمندان به رانندگی سنتی جذاب است. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (AT) آن نیز حس تعویض دندهها را به وضوح منتقل میکند که برخی رانندگان آن را میپسندند.

اما در آن سوی میدان، تیگو ۷ پرو پرمیوم رویکردی متفاوت و هوشمندانه دارد. مهندسان فونیکس به جای افزایش حجم موتور و مصرف سوخت، روی «راندمان» تمرکز کردهاند. موتور ۱.۵ لیتری توربو این خودرو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت، شاید در نگاه اول ضعیفتر به نظر برسد، اما برگ برنده آن گیربکس CVT ۹ سرعته (شبیهسازی شده) است. این گیربکس برخلاف گیربکسهای قدیمی هایما، انتقال قدرتی بسیار نرم، خطی و بدون تقه را فراهم میکند. نتیجه این مهندسی، مصرف سوخت پایینتر و سواری آرامتر در ترافیکهای شهری است؛ جایی که هایما ممکن است کمی پرمصرف و پر سروصدا ظاهر شود.
جدول زیر نبرد فنی این دو رقیب را به تصویر میکشد:
| پارامتر فنی و عملکردی | تیگو ۷ پرو پرمیوم (Premium) | هایما S7 توربو پلاس |
|---|---|---|
| حجم و نوع موتور | ۱.۵ لیتری توربو شارژ (TCI) | ۱.۸ لیتری توربو شارژ (حجیمتر) |
| حداکثر قدرت | ۱۵۶ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار (قدرتمندتر) |
| حداکثر گشتاور | ۲۳۰ نیوتنمتر | ۲۸۰ نیوتنمتر |
| نوع گیربکس | CVT ۹ سرعته (مصنوعی و هوشمند) | ۶ سرعته اتوماتیک (AT) |
| مصرف سوخت ترکیبی | حدود ۶.۹ لیتر (اقتصادی) | حدود ۸.۶ تا ۹ لیتر (پرمصرف) |
| سیستم تعلیق عقب | مولتیلینک (تنظیم نرم و خانوادگی) | مولتیلینک (تنظیم نسبتاً خشک) |
| کیفیت سواری (Ride Quality) | بسیار نرم و بیسر و صدا | اسپرت با کوبشهای گهگاهی |
| فرمان پذیری | برقی (EPS) بسیار نرم و دقیق | برقی (کمی سنگینتر) |
| شتاب اولیه | خطی و پیوسته (Linear) | کوبنده با کمی تاخیر توربو (Lag) |
| هماهنگی موتور و گیربکس | عالی (به دلیل تکنولوژی جدید) | خوب (ساختار سنتی) |
مقایسه آپشنها و امکانات رفاهی: پیروزی مطلق تیگو ۷ پرو
باید اعتراف کرد که هایما S7 توربو نسبت به بسیاری از همردههای قدیمیتر خود، دست خالی نیست. این خودرو امکاناتی مثل گرمکن صندلیهای جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و استارت دکمهای را ارائه میدهد که برای استفاده روزمره کاملاً قابل قبول است و نیازهای اصلی راننده را برطرف میکند.

اما وقتی صحبت از «رفاه مدرن» و «تجمل» میشود، تیگو ۷ پرو پرمیوم در لیگ دیگری بازی میکند. فونیکس در این خودرو آپشنهایی را قرار داده که معمولاً در خودروهای گرانقیمتتر میبینیم. بزرگترین تفاوت در سقف خودروست؛ جایی که سقف پانورامیک بزرگ تیگو، فضایی دلباز و روشن را برای تمام سرنشینان (حتی ردیف عقب) فراهم میکند، در حالی که هایما به یک سانروف معمولی محدود شده است.
.jpg)
همچنین وجود درب صندوق عقب برقی در تیگو ۷، یک نعمت بزرگ برای خریدهای روزمره است که هایما از آن بیبهره است. امکاناتی مثل کولباکس (برای خنک نگه داشتن نوشیدنی) و شارژر وایرلس نیز نشان میدهند که تیگو ۷ برای سبک زندگی امروز طراحی شده است.
جدول زیر تفاوت لیست آپشنهای این دو خودرو را نشان میدهد:
| امکانات و آپشنها | تیگو ۷ پرو پرمیوم (Premium) | هایما S7 توربو پلاس |
|---|---|---|
| نوع سقف | پانوراما (تمام شیشه با پرده برقی) | سانروف معمولی (تک حالته) |
| درب صندوق عقب | برقی هوشمند + تنظیم ارتفاع | دستی (جک هیدرولیک) |
| سیستم تهویه مطبوع | اتوماتیک دوگانه (Dual) + پنل لمسی | اتوماتیک تک کاناله |
| شارژر وایرلس موبایل | دارد (فست شارژ) | ندارد |
| نورپردازی داخلی | ۷ رنگ (Ambient Light) | ندارد |
| کولباکس (Cool Box) | دارد (در کنسول وسط) | ندارد |
| دوربین دید اطراف | ۳۶۰ درجه (کیفیت HD و سه بعدی) | ۳۶۰ درجه (کیفیت معمولی) |
| سنسور باران | دارد | دارد |
| تنظیم صندلی شاگرد | ۴ جهته برقی | ۴ جهته برقی (در نسخههای پلاس) |
| قابلیت روشن شدن دور | دارد (Remote Start) | ندارد |
مقایسه ایمنی و رادارهای کمکی: وقتی تکنولوژی جان شما را نجات میدهد
در بحث ایمنی، خوشبختانه هر دو خودرو نمره قبولی را میگیرند. هایما S7 توربو پلاس به عنوان یک شاسیبلند خوشساخت، از بدنه مستحکمی برخوردار است و امکانات ایمنی استاندارد مانند ۴ کیسه هوا (در برخی مدلها ۶ عدد)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و ترمزهای ضد قفل را ارائه میدهد. این یعنی در صورت وقوع حادثه یا لغزندگی جاده، هایما عملکرد قابل اعتمادی برای حفظ جان سرنشینان دارد.

اما تیگو ۷ پرو پرمیوم پا را فراتر گذاشته و به جای تمرکز صرف بر «حفاظت پس از تصادف»، بر «پیشگیری از تصادف» تمرکز کرده است. این خودرو مجهز به رادارهای کمک راننده (ADAS) است که مثل یک کمکراننده هوشمند عمل میکنند. سیستمهایی مثل رادار نقطه کور (BSD) و هشدار خروج از خط، خطاهای انسانی را پوشش میدهند؛ ویژگیهایی که در هایما وجود ندارند. بنابراین، اگرچه هایما خودروی ایمنی است، اما تیگو ۷ پرو با داشتن "چشمان اضافه"، سطح بالاتری از آسودگی خاطر را به راننده هدیه میدهد.
جدول زیر تفاوت تکنولوژیهای ایمنی این دو خودرو را نشان میدهد:
| ویژگی ایمنی و سیستمهای کمکی | تیگو ۷ پرو پرمیوم (F7 Pro Premium) | هایما S7 توربو پلاس |
|---|---|---|
| تعداد کیسه هوا (Airbags) | ۶ عدد (۱۰ نقطهای) | ۴ تا ۶ عدد (بسته به مدل) |
| سیستم کنترل پایداری (ESP) | دارد (نسل جدید بوش ۹.۳) | دارد |
| رادار نقطه کور (BSD) | دارد (هشدار خودرو در زاویه کور) | ندارد |
| هشدار خروج از خط (LDW) | دارد | ندارد |
| هشدار باز کردن درب (DOW) | دارد (اخطار عبور موتور/ماشین) | ندارد |
| هشدار ترافیک عقب (RCTA) | دارد (تشخیص خودرو هنگام دنده عقب) | ندارد |
| دوربین ۳۶۰ درجه | دارد (با کیفیت HD و نمای سه بعدی) | دارد (کیفیت معمولی) |
| سنسور پارک | جلو + عقب | فقط عقب |
| ترمز پارک برقی + اتوهلد | دارد | دارد |
| سنسور فشار باد تایر (TPMS) | دارد (نمایش دیجیتال دقیق) | دارد |
هزینههای نگهداری و خدمات پس از فروش: ایران خودرو یا مدیران خودرو؟
وقتی صحبت از خدمات پس از فروش میشود، هایما S7 توربو یک پشتوانه بزرگ به نام ایران خودرو دارد. این یعنی شما در دورافتادهترین شهرهای ایران هم احتمالاً تابلوی نمایندگی ایران خودرو را خواهید دید. این گستردگی برای بسیاری از خریداران اطمینانبخش است. با این حال، پلتفرم قدیمی هایما و موتور ۱.۸ لیتری توربو آن، استهلاک نسبتاً بالاتری دارد و مصرف سوخت بیشتر آن، هزینههای جاری (بنزین و سرویس) را در طولانیمدت افزایش میدهد.

در سوی دیگر، تیگو ۷ پرو پرمیوم تحت پوشش برند فونیکس (مدیران خودرو) است. مدیران خودرو در سالهای اخیر با تعریف استانداردهای جدید، خدماتی در سطح VIP به مشتریان فونیکس ارائه میدهد. گارانتی طولانیمدت (۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر)، تأمین قطعات بسیار سریع و شبکه نمایندگیهای مدرن، باعث شده تا مالکان تیگو دغدغه کمتری بابت خواب خودرو در تعمیرگاه داشته باشند. همچنین موتور مدرنتر تیگو، استهلاک و مصرف سوخت کمتری نسبت به رقیب دارد که یک مزیت اقتصادی مهم محسوب میشود.
جدول زیر تفاوت خدمات و نگهداری این دو خودرو را نشان میدهد:
| پارامتر خدمات و نگهداری | تیگو ۷ پرو پرمیوم (F7 Pro Premium) | هایما S7 توربو پلاس |
|---|---|---|
| شرکت عرضهکننده | مدیران خودرو (برند لوکس فونیکس) | ایران خودرو (IKCO) |
| مدت گارانتی | ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر | ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر |
| سطح خدمات نمایندگی | VIP (پذیرش سریع و محیط لوکس) | معمولاً شلوغ و استاندارد |
| دسترسی به قطعات | بسیار خوب (زنجیره تأمین قوی) | متوسط (گاهی کمبود قطعات موتوری) |
| مصرف سوخت و هزینه بنزین | اقتصادی (حدود ۶.۹ لیتر) | بالا (حدود ۹ لیتر و بیشتر) |
| استهلاک فنی | پایین (تکنولوژی جدید و بهینه) | متوسط به بالا (تکنولوژی قدیمی) |
| گستردگی شبکه | وسیع (اکثر مراکز استان و شهرها) | بسیار وسیع (سراسر کشور) |
| نقدشوندگی در بازار | بسیار بالا (پول نقد) | خوب (مشتری خاص خود را دارد) |
| سرویسهای دورهای | منظم با هزینه مشخص | متغیر بسته به نمایندگی |
بالاخره کدام یک؟ راهنمای انتخاب نهایی بر اساس نیاز شما
هایما S7 توربو را انتخاب کنید اگر... شما طرفدار سبکهای کلاسیک هستید و «قدرت موتور» برایتان حرف اول و آخر را میزند. اگر ظاهر قدیمی یا داشبورد سنتی برایتان اهمیتی ندارد و میخواهید خودرویی داشته باشید که در سربالاییها و شتابگیریهای ناگهانی، زور بازوی بیشتری (۱۷۵ اسب بخار) داشته باشد و برند «ایران خودرو» به شما حس اطمینان سنتی میدهد، هایما S7 همچنان گزینه قابل احترامی است.

تیگو ۷ پرو پرمیوم را انتخاب کنید اگر... شما به دنبال «کیفیت زندگی» و «بهروز بودن» هستید. اگر میخواهید وقتی پشت فرمان مینشینید، از تکنولوژیهای روز (مثل رادارها و دوربین ۳۶۰ باکیفیت) لذت ببرید، خانوادهتان در فضایی مدرن و ساکت با سقف پانوراما راحت باشند و مصرف سوخت پایینتر، هزینههای جاری شما را کاهش دهد، تیگو ۷ پرو پرمیوم دقیقاً برای شما ساخته شده است. این خودرو شاید روی کاغذ چند اسب بخار کمتر داشته باشد، اما در عمل، زندگی را برای شما راحتتر و لوکستر میکند.
| اولویت اصلی شما چیست؟ | تیگو ۷ پرو پرمیوم (F7) | هایما S7 توربو پلاس |
|---|---|---|
| اولویت رانندگی | نرمی، آرامش و سکوت (Comfort) | شتاب، قدرت و درگیری مکانیکی |
| سبک طراحی مورد علاقه | مدرن، لوکس و اروپایی | کلاسیک، جعبهای و سنتی |
| اهمیت آپشن و تکنولوژی | بسیار زیاد (عاشق گجتها هستید) | معمولی (نیازهای پایه کافیست) |
| نوع استفاده | خانوادگی، شهری و روزمره | جادهای و مسیرهای شیبدار |
| مصرف سوخت | مهم است (به دنبال اقتصاد هستید) | اولویت نیست (قدرت مهمتر است) |
| گارانتی و خدمات | مدت طولانیتر (۵ سال) و VIP | شبکه گستردهتر اما مدت کمتر |
| حس و حال کابین | دلباز (پانوراما) و مدرن | بسته (سانروف کوچک) و قدیمی |
| شخصیت خریدار | تکنولوژیدوست و آیندهنگر | سنتیپسند و قدرتطلب |
مشاوره رایگان و مشاهده شرایط فروش تیگو ۷ پرو پرمیوم
اگر پس از خواندن این مقایسه، تصمیم گرفتهاید که به جای ماندن در گذشته، تکنولوژی و آسایش نسل جدید را انتخاب کنید، تیگو ۷ پرو پرمیوم در انتظار شماست. اطلاع از قیمتهای لحظهای و طرحهای منعطف فروش، میتواند آخرین قطعه پازل تصمیمگیری شما باشد.
پیشنهاد میکنیم برای مشاهده جدیدترین بخشنامههای فروش و گالری تصاویر کامل این خودرو، همین حالا به صفحه اختصاصی قیمت F7 pro premium + اطلاع از شرایط فروش مراجعه کنید.
همچنین کارشناسان ما در گروه خودرویی ستوده آمادهاند تا با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان، شما را در انتخاب بهترین روش خرید یاری کنند.
تیگو ۷ پرو پرمیوم در برابر سایر رقبا
اگرچه در این مقاله تمرکز ما بر رقابت با هایما بود، اما تیگو ۷ پرو پرمیوم در بازار شلوغ ایران رقبای سرسخت دیگری هم دارد. برای اینکه با اطمینان کامل خرید کنید، پیشنهاد میکنیم عملکرد این خودرو را در میدانهای دیگر هم بسنجید.
اگر به دنبال مقایسه این خودرو با سایر کراساوورهای مونتاژی هستید، مقاله «مقایسه KMC A5 و تیگو ۷ پرو پریمیوم» اطلاعات خوبی به شما میدهد.
یکی از جدیترین رقبای این خودرو که طرفداران زیادی دارد، لاماری است؛ برای دیدن جزئیات این نبرد جذاب، حتماً «مقایسه تیگو ۷ پرو پرمیوم و لاماری ایما» را مطالعه کنید.
همچنین اگر بین دو برادر فونیکس مردد ماندهاید و نمیدانید کدام استایل مناسب شماست، مطالعه «فونیکس FX یا تیگو ۷ پرو» بسیار کمککننده خواهد بود. برای کسانی که میخواهند بدانند تفاوت این خودرو با نسخه دو دیفرانسیل و قویترش چقدر است، بررسی «تیگو ۷ پرو پریمیوم یا تیگو ۷ پرو مکس» ضروری است.
در نهایت، اگر نیمنگاهی به گزینههای اروپایی بازار دارید، مقایسه جذاب «تیگو ۷ پرو پریمیوم یا رنو داستر» را از دست ندهید.
تجربه شما، راهنمای دیگران
ما در این مقاله تلاش کردیم تا نبرد بین «سنت و قدرت» (هایما) و «مدرنیته و آپشن» (تیگو) را با دقت قضاوت کنیم. اما داور نهایی در خیابانها، شما هستید.
اکنون نوبت شماست؛ اگر قرار باشد سوییچ یکی از این دو خودرو را بردارید، کدام را انتخاب میکنید؟ آیا قدرت موتور بالاتر هایما برایتان جذابتر است یا نمیتوانید از سقف پانوراما، رادارهای ایمنی و کابین لوکس تیگو ۷ پرو بگذرید؟
تجربیات واقعی شما ارزشمندترین راهنما برای خریداران آینده است. اگر تجربه رانندگی با هر یک از این دو شاسیبلند را دارید، دیدگاههای خود را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.
سوالات متداول درباره مقایسه این دو خودرو
آیا موتور هایما S7 قویتر از تیگو ۷ پرو است؟
بله، روی کاغذ موتور ۱.۸ لیتری هایما حدود ۲۰ اسب بخار قویتر است (۱۷۵ در برابر ۱۵۶ اسب بخار). این قدرت بیشتر در سربالاییهای تند و شتابگیریهای ناگهانی محسوس است. با این حال، تیگو ۷ پرو به لطف گیربکس CVT هوشمند و مهندسی جدیدتر، شتابگیری خطی و راضیکنندهای دارد و کمبود قدرت آن در رانندگی عادی احساس نمیشود.
سواری کدام خودرو برای خانواده نرمتر است؟
بدون شک تیگو ۷ پرو پرمیوم. سیستم تعلیق این خودرو با تمرکز بر آسایش سرنشینان تنظیم شده و ضربات جاده را به خوبی جذب میکند. همچنین گیربکس CVT آن برخلاف گیربکس اتوماتیک هایما، تعویض دندههایی کاملاً پیوسته و بدون تقه دارد که باعث میشود آرامش کابین در ترافیکهای شهری حفظ شود.
بازار فروش دست دوم کدام بهتر است؟
هر دو خودرو بازار خوبی دارند. هایما S7 به دلیل حضور طولانیمدت، مشتریان سنتی خود را دارد. اما تیگو ۷ پرو پرمیوم به دلیل چهره مدرن، آپشنهای فراوان و گارانتی طولانیمدت ۵ ساله، نقدشوندگی بسیار بالایی دارد و در بازار امروز، سریعتر و راحتتر معامله میشود.
تفاوت اصلی آپشنهای ایمنی این دو خودرو چیست؟
تفاوت اصلی در وجود رادارهای هوشمند (ADAS) است. تیگو ۷ پرو مجهز به رادارهایی نظیر هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط و هشدار ترافیک عقب است که ایمنی را به صورت فعال تامین میکنند. هایما S7 فاقد این تکنولوژیهای مدرن است و تنها به ایمنی غیرفعال (کیسه هوا و بدنه) متکی است.
کدام خودرو برای استفاده شهری کمخرجتر است؟
تیگو ۷ پرو پرمیوم. موتور ۱.۵ لیتری تیگو به طور میانگین حدود ۱.۵ تا ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از موتور ۱.۸ لیتری و قدیمی هایما بنزین مصرف میکند. این اختلاف مصرف در طول سال رقم قابل توجهی میشود. همچنین استهلاک قطعات فنی پلتفرم جدید تیگو در ترافیک کمتر است.