در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...
sotoodeh brand
وقتی صحبت از انتخاب یک کراساوور شیک، مدرن و پُر از امکانات باشد، برند فونیکس دو برگ برنده رو روی میز میگذارد: تیگو ۷ پرو پریمیوم و تیگو ۷ پرو مکس. دو خودرویی که هر کدام، در جایگاه خود، برای خریدار ایرانی معنای تازهای از تکنولوژی، کیفیت و طراحی به همراه دارند. اگر تا همین چند سال پیش پیدا کردن یک خودروی زیبا و پُرامکانات، با قیمت منطقی و خدمات درست و درمان، کار آسانی نبود، حالا با حضور این دو مدل در بازار ایران، انتخابها بیشتر و هیجانانگیزتر شدهاند.
تیگو ۷ پرو پریمیوم با شخصیت آرامتر اما مجهز و تیگو ۷ پرو مکس با ظاهری جسور و تکنولوژیهایی یکقدم جلوتر، هر دو از یک خانوادهاند؛ اما مثل هر خواهر و برادری، تفاوتهایی هم با هم دارند. در این مقاله قرار نیست یکی را انتخاب کنیم و دیگری را کنار بگذاریم. میخواهیم صادقانه و دقیق، تفاوتها و تشابهها را مرور کنیم تا شما، بر اساس نیاز و سلیقهتان، یکی از این دو خودروی موفق را انتخاب کنید.
و اگر دنبال نمایندگیای هستید که هم فروش تخصصی داشته باشد، هم خدمات پس از فروش مطمئن، گروه خودرویی ستوده این مسیر را برایتان هموار کرده است. با تجربهای چندساله در عرضه محصولات فونیکس، اینجا جایی است که انتخاب، راحتتر و خرید، مطمئنتر میشود.
مقایسه فنی: آرام و منطقی یا پرهیجان و سریع
اگر موقع خرید خودرو، همیشه پیش از هر چیز نگاهی به مشخصات فنی و موتوری میاندازید، اینجا دقیقاً همانجایی است که تیگو ۷ پرو پریمیوم و تیگو ۷ پرو مکس متفاوت میشوند.
تیگو ۷ پرو پریمیوم با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس ۹ سرعته CVT، طراحی شده تا رانندگی نرم، مصرف سوخت منطقی و شتاب قابلقبولی را در شهر و جاده فراهم کند.
قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتری آن هرگز شما را در ترافیک یا سبقتهای معمولی ناامید نمیکند. سیستم تعلیق جلو مکفرسون و عقب مولتیلینک هم به خوبی از پس تعادل و راحتی کابین در دستاندازهای شهری و مسیرهای طولانی برمیآید.
اما تیگو ۷ پرو مکس پا را فراتر گذاشته و با یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI و سیستم تزریق مستقیم سوخت، بازی را کمی جدیتر گرفته است.
خروجی ۱۹۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر، وقتی با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ترکیب میشود، به معنای شتابی تند و تیز و پاسخگویی لحظهای پدال گاز است. این خودرو برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر، فقط به ۵.۹ ثانیه زمان نیاز دارد.
یعنی اگر اهل رانندگی پرانرژی و شتابگیری هستید، این عددها برایتان وسوسهبرانگیز خواهند بود.
در یک نگاه کلی،تیگو ۷ پریمیوم برای رانندگانی طراحی شده که به دنبال آسایش، ثبات و مصرف معقول هستند، در حالی که تیگو پرو مکس برای آنهایی است که دلشان شتاب بیشتر، پاسخ سریعتر و حس اسپرتتری از رانندگی میخواهد.
طراحی و کابین؛ دو نگاه متفاوت، یک هدف مشترک
تیگو ۷ پرو پریمیوم با زبان طراحی مدرن، عضلانی و پرابهت به نظر میرسد. جلوپنجره کهکشانی بزرگ، اولین چیزی است که نگاهها را به خودش جذب میکند؛ فرمی که هم زیبایی دارد و هم به خوبی حس قدرت و صلابت را منتقل میکند. چراغهای دو تکه و باریک جلو، دقیقاً همان سبکی را دارند که در خودروهای اروپایی دیده میشود: ساده، باوقار و ترند.
در بخش جانبی، خطوط تیز بدنه و رینگهای ۱۸ اینچی جلوهای کشیدهتر به خودرو گرفتهاند؛ نمایی که هم لوکس است و هم در رانندگی آفرودی حس اعتمادبهنفس ایجاد میکند. چراغهای پیوسته عقب با فناوری نئون هم نقطه پایانی هستند بر ظاهری که برای یک کراساوور پریمیوم، شایسته و جذاب بهنظر میرسد.
در سوی دیگر، تیگو ۷ پرومکس با همان جلوپنجره کهکشانی آغاز میشود، اما اینبار نوار کرومی جدیدی به دور آن اضافه شده که در امتداد چراغهای جلو هم کشیده شده و طراحی را پختهتر کرده است.
فرم چراغهای روشنایی روز افقی و مهشکنهای کرنرینگ در پایین سپر جلو، این خودرو را از نسخه پیشین متمایز کرده است. در نمای جانبی، نوشته T روی گلگیر و خطوط نرمتر، وجههای مدرنتر به خودرو دادهاند. در عقب هم چراغهای پیوسته با نوشتههای TIGGO ۷ PROMAX و ۲90T حالتی رسمی و قدرتمندانه به طراحی بخشیدهاند. اگر بخواهیم صادق باشیم، تیگو ۷ پرومکس نسبت به پریمیوم، کمی اسپرتتر و جسورتر بهنظر میرسد، اما هر دو طراحیهایی دارند که در بازار فعلی ایران کاملاً بهروز و رقابتپذیر محسوب میشوند.
کابین؛ دو تعریف متفاوت از لوکسبودن
کابین تیگو ۷ پرو پریمیوم، با ترکیب رنگ قرمز و مشکی، فوراً خودش را به عنوان یک کابین لوکس معرفی میکند. چرم مرغوب، نوارهای کرومی روی دستگیرهها و دریچهها، و نمایشگر لمسی با رابط کاربری خوشساخت، فضایی را خلق کردهاند که هم زیبا است و هم کاربردی.
دستهدنده الکترونیکی، کلیدهای پیانویی و فرمان D شکل هم، کمک کردهاند که تجربه رانندگی راحت و مدرن باشد. این کابین برای کسی طراحی شده که دنبال جزئیات خاص، رنگهای متفاوت و فضای دلنشین برای سفرهای روزمرهاش است.
در مقابل، تیگو ۷ پرومکس مسیر متفاوتی را رفته. نمایشگر اصلی و پشت آمپر دیجیتال اینبار به شکل یکپارچه طراحی شدهاند، چیزی که در طراحی داخلی خودروهای رده بالا دیده میشود.
رنگ مشکی و خاکستری جایگزین ترکیب قرمز و مشکی شده و همین، حس سنگینی و وقار بیشتری به کابین داده است. اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم، کابین پرومکس کمی مینیمالتر و حرفهایتر است؛ چیزی برای کسی که بیشتر از رنگ و لعاب، به نظم و کارکرد اهمیت میدهد.
در نهایت، طراحی ظاهری و داخلی این دو خودرو مثل دو سبک موسیقی خوباند؛ یکی کمی پراحساستر و چشمگیرتر، دیگری کمی دقیقتر و فنیتر. اما اینکه شما کدام را انتخاب میکنید، بستگی دارد به اینکه چه نوع رانندهای هستید.
خوشبختانه، هر دو را میتوانید از یک نمایندگی رسمی مثل گروه خودرویی ستوده تهیه کنید؛ جایی که مشاوره، خدمات و خرید، همسطح کیفیت خود خودروها است.
تجربه رانندگی و مصرف سوخت
تیگو ۷ پرو پریمیوم، حس رانندگی متعادلتر و متمرکزتری دارد. در نگاه اول، مشخصات فنی تیگو ۷ پرو پریمیوم، شاید خیلی هیجانانگیز به نظر نرسد، اما دقیقاً برای کسانی طراحی شده که میخواهند تجربهای روان، بیدردسر و با مصرف سوخت معقول داشته باشند. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو، همراه با گیربکس CVT تعویض دندهها را به نرمی انجام میدهد و مصرف سوخت اقتصادیتری هم نسبت به سیستمهای دوکلاچه خواهد داشت.
در ترافیک شهری، این گیربکس CVT عملکردی بیصدا و آرام دارد. ترکیب آن با سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و مولتیلینک در عقب، سبب شده نرمی سواری در مسیرهای ناهموار و خیابانهای پُردستانداز شهرهای ایرانی، یکی از نقاط قوت این خودرو باشد.
وقتی پشت فرمان تیگو ۷ پرو پریمیوم مینشینید، بیشتر با یک ماشین راحت و قابل پیشبینی روبهرو هستید تا یک خودرو پرشتاب و خشن. همین برای خانوادهها و رانندگانی که روزانه زیاد در رفتوآمد هستند، یک برگ برنده بهشمار میرود.
تیگو ۷ پرومکس؛ سرعت خیرهکننده عکسالعملها
اهل رانندگی پرانرژیتر هستید؟ تیگو ۷ پرومکس احتمالاً همان چیزی است که به دنبالش میگردید. با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI که ۱۹۷ اسببخار قدرت تولید میکند و فقط ۹.۵ ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتر شتاب میگیرد، این خودرو حتی در مقایسه با بسیاری از شاسیبلندهای وارداتی، حرفی برای گفتن دارد. این عددها فقط روی کاغذ خوب نیستند؛ در عمل، وقتی پایتان را روی پدال میگذارید، پاسخ سریع و دقیق پدال گاز کاملاً احساس میشود.
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه هم بیوقفه و هوشمند کار میکند، طوریکه نه در شهر، نه در جاده، از عملکرد آن گلایهای نخواهید داشت. سیستم تعلیق هم با وجود اسپرتتر بودن کلی خودرو، همچنان سواری نرمی فراهم میکند و حتی در سرعتهای بالا هم احساس کنترل کامل خواهد داشت.
مصرف سوخت تیگو ۷ پرومکس با توجه به خروجی موتور و وزن ۱۵۵۷ کیلوگرمی خودرو، همچنان در محدودهای اقتصادی قرار دارد. این خودرو نشان داده که میتوان شتاب و قدرت را بدون فداکردن مصرف سوخت به دست آورد؛ ترکیبی که بسیاری از رانندگان سختپسند به دنبال آن هستند.
درنهایت، تجربه رانندگی با تیگو ۷ پرو پریمیوم و پرومکس، دو سبک متفاوت را به نمایش میگذارد. یکی آرام، اقتصادی و مناسب خانوادهها؛ دیگری اسپرت و پرشتاب با عملکرد تند و تیز و واکنشهای سریع.
نکته مهم اینجا است که هر دو خودرو از لحاظ مهندسی مسیر خود را با دقت رفتهاند و انتخاب میان آنها بیشتر از آنکه موضوع برتری باشد، مسأله سلیقه و نیاز راننده است. و خوشبختانه، گروه خودرویی ستوده امکان تست و بررسی هر دو خودرو را برای شما فراهم کرده؛ انتخاب نهایی با شما، اما تجربهای که از خرید دارید، بیشک مطمئن و رضایتبخش خواهد بود.
امکانات و آپشنها؛ تکنولوژی برای رفاه سرنشین
امکانات تیگو ۷ پرو پریمیوم
انتخاب میان تیگو ۷ پرو پریمیوم و تیگو ۷ پرومکس، گاهی آنقدر به جزئیات گره میخورد که باید ریزبهریز در آپشنها و امکانات دو خودرو دقیق شد. هر دو کراساوور از برند فونیکس هستند و طبیعتاً سطح تجهیزات آنها چیزی نیست که بتوان از کنارش ساده عبور کرد.
تیگو ۷ پرو پریمیوم از آن خودروهایی است که صرفاً با عدد و رقم و نمایشگر بزرگ جلب توجه نمیکند و در واقعیت ترکیبی هوشمندانه از امکانات کاربردی را در کنار هم فراهم آورده است. دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلیهای جلو، کولباکس، پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی، فرمان برقی D کات و تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، همگی در خدمت تجربهای راحت و کامل برای سرنشین و راننده هستند.
طراحی کابین هم با جزئیاتی مثل شارژر بیسیم، کلیدهای پیانویی، نورپردازی داخلی و دستهدنده الکترونیکی، حس یک خودروی سطح بالا را القا میکند. درب صندوق برقی با سنسور حرکتی، کیلس استارت، امکان روشنکردن خودرو از راه دور و سقف پانوراما با سایهبان برقی هم، مکمل این لیست کامل هستند.
از نظر ایمنی هم، این مدل چیزی کم ندارد. ۶ ایربگ ۱۲ نقطهای، سیستم کنترل فشار باد تایر، سیستمهای کنترل کشش و پایداری، رادارهای نقطه کور و بین خطوط، سنسور نور و باران و حتی آینه الکتروکرومیک. تیگو ۷ پرو پریمیوم بدون شعار، استاندارد ۵ ستاره ایمنی از C-NCAP را در کارنامه دارد که نکته قابل تاملی است.
امکانات تیگو ۷ پرومکس
در طرف دیگر، تیگو ۷ پرومکس ایستاده که بهنوعی نسخه ارتقاءیافته از همین پریمیوم محسوب میشود؛ با آپشنهایی که یکبهیک کاربری لوکستری به ماشین میدهند. نمایشگر لمسی بزرگ، سیستم صوتی با اسپیکرهای پیشرفته، صندلیهای چرمی با تنظیم برقی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، از اولین چیزهایی است که هنگام نشستن در کابین به چشم میخورد.
اما این فقط شروع ماجراست. دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، ترمز اضطراری، هشدار تصادف و اتصال بیسیم Android Auto و Apple CarPlay، همراه با ناوبری GPS داخلی، نشان میدهد که تیگو ۷ پرومکس، قرار است یک تجربه رانندگی تمامعیار برای سرنشین بسازد.
شاید نقطه تمایز بزرگتر، در ترکیب قدرت و تکنولوژی باشد؛ وقتی موتور قویتر، گیربکس دوکلاچه، سیستم تعلیق پیشرفته و این سطح از امکانات کنار هم قرار میگیرند، شما با خودرویی روبهرو هستید که به معنای واقعی کلمه آمده تا از رقبا جلو بزند.
در نهایت، چه بخواهید خودرویتان آرام و همهچیز تمام باشد، چه اهل تکنولوژیهای نو و حس اسپرت رانندگی باشید، هر دو تیگو در لیست انتخابهای منطقی و پُرآپشن بازار ایران جای محکمی دارند. نکته مثبت اینجا است که هر دو، با پشتیبانی رسمی گروه خودرویی ستوده عرضه میشوند. یعنی خیالتان بابت خدمات هم راحت است.
بازار، قیمت و ارزش خرید
اگر از نمای دور نگاه کنیم، تیگو ۷ پرو پریمیوم و تیگو ۷ پرومکس هر دو از خانواده فونیکساند و با کیفیت ساخت و زبان طراحی مشابهی به میدان آمدهاند.
اما عامل تعیینکننده در بازار خودرو فقط بحث زیبایی یا مشخصات روی کاغذ نیست. آنچه در نهایت خریدار را به تصمیم نهایی میرساند، «ارزش خرید» است؛ یعنی مجموعهای از قیمت، امکانات، کیفیت ساخت، دوام و البته خدمات پس از فروش.
تیگو ۷ پرو پریمیوم معمولاً با برچسب قیمتی پایینتری نسبت به نسخه پرومکس عرضه میشود و اینجا دقیقاً همان نقطهای است که ارزش خرید خود را نمایان میکند.
خودرویی که تمام نیازهای خانواده، سفرهای شهری، ظاهر شیک و آپشنهای راضیکننده را پوشش میدهد، بدون آنکه فشار زیادی از نظر بودجه به خریدار وارد کند، تیگو ۷ پرو پریمیوم با آن ظاهر بهروز، کابین شکیل و امکانات قابلتوجه، انتخاب اقتصادی بسیار هوشمندانهای است.
از طرفی، تیگو ۷ پرومکس برای خریدارانی طراحی شده که حاضرند بودجه بیشتری هزینه کنند، اما در مقابل، تجربهای فراتر از انتظار دریافت کنند.
شتاب بهتر، قدرت موتور بالا، تکنولوژیهای بیشتر و حس رانندگی نزدیک به یک کراساوور اسپرت، مواردی است که این نسخه را از نظر ارزش خرید، در یک کلاس بالاتر قرار میدهد. بهخصوص برای کسانی که میخواهند ماشینشان کاربردی نیز باشد که نمایانگر سبک زندگی مدرن و پرتحرکشان است.
از نظر بازار فروش، هردو مدل با پشتوانه برند فونیکس و عرضه توسط گروه خودرویی ستوده توانستهاند اعتماد بازار را بهدست آورند. در واقع تفاوت ایندو در فروش به نوع مشتری برمیگردد، نه میزان تقاضا.
در عمل، نه فقط در آگهیهای فروش، بلکه در شبکههای اجتماعی، فرومها و تجربه کاربران، میبینیم که خریداران این دو مدل، رضایت بالایی از تصمیمشان دارند.
خلاصه ماجرا این است که یک کراساوور بهصرفه، زیبا و همهچیز تمام، شما را به یاد تیگو ۷ پرو پریمیوم میاندازد.
اما شتاب، تکنولوژی و حس متفاوت رانندگی؛ تیگو ۷ پرومکس را به خاطرتان میآورد.
هر دو در بازار جایگاه خودشان را دارند و مهمتر از همه، هر دو با پشتیبانی واقعی نمایندگی رسمی ستوده، عرضه میشوند.
نتیجهگیری: انتخابی بر اساس سبک رانندگی
اینجا دیگر بحث برتری یکی بر دیگری نیست؛ چون با دو محصول از یک برند طرف هستیم که هرکدام برای نیاز، سلیقه و سبک زندگی متفاوتی طراحی شدهاند.
تیگو ۷ پرو پریمیوم برای آنهایی است که دنبال یک کراساوور خوشچهره، راحت و کاملاً متعادل میگردند. قدرت کافی، مصرف منطقی، کابینی لوکس با طراحی دقیق و آپشنهای فراوان، آنرا به انتخابی کمریسک برای خانوادهها و کسانی تبدیل کرده که اولویتشان آرامش و کاربرد است.
تیگو ۷ پرومکس اما سمت دیگر طیف ایستاده؛ با چاشنی هیجان بیشتر. موتور ۱۹۷ اسب بخاری، گیربکس دوکلاچه، سیستم تعلیق بهبودیافته و طراحی مدرنتر بیرونی و داخلی، این خودرو را مناسب افرادی میکند که از رانندگی لذت میبرند و هر بار پشت فرمان نشستن برایشان یک ماجرای تازه است.
پس انتخاب نهایی، نه براساس برتری فنی یا لیست آپشنها، بلکه براساس شخصیت شماست: اهل تعادل و آرامش هستید یا هیجان؟ هر دو خودرو برای مأموریت خودشان طراحی شدهاند و در انجام آن، کم نمیگذارند.