sotoodeh brand

اطلاعات تماس

اتوبان اشرفی اصفهانی تقاطع مرزداران

02137682

info@sotoodeh.ir

sotoodeh brand
اطلاعات تماس
  • اتوبان اشرفی اصفهانی تقاطع مرزداران
  • 02137682
  • info@sotoodeh.ir
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

sotoodeh brand

تکنولوژی روز ۳۱ تیر ۱۴۰۴ ساعت ۱۴:۲۱
آریزو 6 پرو یا تارا اتوماتیک؟ مقایسه تخصصی مشخصات فنی و عملکرد

وقتی قرار باشد یک سدان اقتصادی خوش‌چهره و مدرن از بازار ایران بخرید، بسیاری از خریداران میان دو گزینه متداول این روزها مردد می‌شوند: آریزو 6 پرو فونیکس یا تارا اتوماتیک ایران‌خودرو؟ دو خودرویی که هرچند در ظاهر در یک کلاس قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌های فنی، طراحی و سطح امکانات‌شان نشان می‌دهد که این رقابت، در واقع رقابتی نابرابر است.

آریزو 6 پرو با زبان طراحی مدرن، امکانات رفاهی کامل و مشخصات فنی قابل اتکا، در مقابل تارا اتوماتیک که همچنان به فرمول‌های قدیمی و امکانات محدود وفادار مانده است.

در این مقاله با مقایسه‌ای جامع، نگاهی دقیق به مشخصات، آپشن‌ها و تجربه رانندگی هر دو خودرو خواهیم داشت تا مشخص شود چرا انتخاب آریزو 6 پرو از نمایندگی‌های معتبر گروه خودرویی ستوده می‌تواند تصمیمی هوشمندانه‌تر و آینده‌نگرانه‌تر باشد.

طراحی بدنه و ظاهر

اولین مواجهه با هر خودرویی، از طراحی آن آغاز می‌شود؛ جایی که آریزو 6 پرو بلافاصله تفاوت‌های خود را با تارا اتوماتیک به رخ می‌کشد. برخلاف طراحی کلاسیک و کمی محافظه‌کارانه تارا که بیش‌تر یادآور سدان‌های اقتصادی دهه‌های قبل است، آریزو 6 پرو با خطوط بدنه حساب‌شده و فرم‌های اسپرت، چهره‌ای مدرن و جسور به خود گرفته است. جلوپنجره شش ضلعی بزرگ و کشیده، چراغ‌های جلو باریک و هماهنگ و سپر عضلانی جلو، این خودرو را به یک سدان شهری اسپرت شبیه می‌کند که نظر نسل جوان را به راحتی جلب می‌کند.

طراحی بدنه و ظاهر آریزو 6 پرو

در نمای جانبی، با طول ۴۷۱۰ میلی‌متر و عرض ۱۸۲۵ میلی‌متر، آریزو 6 پرو ابعادی بزرگ‌تر از تارا اتوماتیک دارد؛ نکته‌ای که نه‌تنها در ظاهر خودرو تاثیرگذار است، بلکه در فضای کابین نیز برتری محسوسی را نشان می‌دهد. طراحی چراغ‌های عقب یکپارچه و دیفیوزر مشکی با دو خروجی اگزوز کرومی، نمای عقب آریزو را کامل می‌کند و شخصیت اسپرت آن را تقویت می‌کند.

این در حالی است که تارا با طراحی کاملاً محافظه‌کارانه در نمای عقب خودرو و ابعاد کوچک‌تر، نمی‌تواند حس لوکس یا اسپرت بودن را به‌طور کامل القا کند و بیش‌تر خودرویی خانوادگی و سنتی به نظر می‌رسد.

طراحی بدنه و ظاهر تارا اتوماتیک

فرم طراحی آریزو 6 پرو به گونه‌ای است که با نگاه اول، حس یک خودروی گران‌تر را منتقل می‌کند؛ بی‌آنکه به اغراق در خطوط بدنه یا استفاده بیش از حد از عناصر کرومی متوسل شده باشد. همین هماهنگی طراحی نیز سبب شده این خودرو در بازار سدان‌های چینی، از جمله محبوب‌ترین‌ها باشد و به انتخاب خریدارانی تبدیل گردد که به ظاهر خودرو اهمیت و اولویت قائل‌اند.

در نهایت، اگر طراحی بدنه یکی از فاکتورهای انتخاب شما باشد، آریزو 6 پرو با زبان طراحی مدرن خود، یک سر و گردن بالاتر از تارا اتوماتیک قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که ظاهر یک سدان اقتصادی، می‌تواند لوکس‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید.

بررسی کیفیت متریال و امکانات رفاهی کابین

وارد کابین که می‌شوید، تفاوت‌های فلسفه طراحی آریزو 6 پرو و تارا اتوماتیک بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد. در آریزو 6 پرو، همه‌چیز حول محور مدرن بودن و راحتی سرنشینان شکل گرفته است. چرم دو رنگ قرمز و مشکی، داشبورد با طراحی موسوم به Drive Center قطعات کرومی براق، فرمان اسپرت D شکل، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف و یک نمایشگر مرکزی بزرگ، کابینی را ساخته‌اند که حس سوار شدن به یک خودروی نیمه‌لوکس را منتقل می‌کند. پشت آمپر تمام دیجیتال ۱۰ اینچی، نشان‌دهنده‌های سنتی را کنار زده و منوهای متنوع و فارسی‌سازی شده، محیط کابین را هوشمندانه‌تر و کاربرپسندتر می‌کنند.

امکانات رفاهی کابین آریزو 6 پرو

در مقابل، کابین تارا اتوماتیک، همچنان در سطح یک طراحی ساده و خطوط سنتی باقی‌مانده است. استفاده از پلاستیک‌های سخت در بخش زیادی از داشبورد و رودری‌ها، حس اقتصادی بودن را به سرنشینان القا می‌کند. صفحه کیلومتر ترکیبی آنالوگ و دیجیتال تارا در مقایسه با پشت آمپر تمام دیجیتال آریزو، یک قدم عقب‌تر قرار می‌گیرد و نمایشگر مرکزی کوچک‌تر آن نیز امکانات کم‌تری در اختیار سرنشین قرار می‌دهد.

امکانات رفاهی کابین تارا اتوماتیک

در بخش امکانات رفاهی، آریزو 6 پرو طیف کاملی از آپشن‌ها را ارائه می‌دهد؛ از سیستم ورود و استارت بدون کلید گرفته تا گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، نورپردازی داخلی و امکان انتخاب حالت‌های رانندگی اکو و اسپرت. در این خودرو، صندلی راننده به‌صورت برقی تنظیم می‌شود و حتی امکان استارت خودرو از راه دور با سوییچ نیز وجود دارد؛ امکاناتی که در تارا اتوماتیک یا غایب هستند یا در نسخه‌های خاص و با قیمتی بالاتر ارائه می‌شوند. تارا اتوماتیک در نسخه‌های پایه، فاقد صندلی‌های برقی، گرمکن صندلی، شارژر بی‌سیم و سیستم استارت از راه دور است و در نسخه‌های فول آپشن نیز برخی از این قابلیت‌ها را ندارد.

در بخش سیستم صوتی و سرگرمی، آریزو 6 پرو با نمایشگر بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی، منوهای فارسی و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال دوگانه، کابین را هوشمند و به‌روزتر نشان می‌دهد. در سوی دیگر، تارا به یک نمایشگر کوچک‌تر با قابلیت‌های محدودتر بسنده کرده است و طراحی کنسول میانی آن بیش‌تر تداعی‌کننده خودروهای اقتصادی ساده است تا یک سدان مدرن شهری.

در فضای سرنشینان، با وجود سگمنت یکسان (کلاس C) آریزو 6 پرو به دلیل طول و عرض بیش‌تر بدنه، فضای داخلی جادارتری نسبت به تارا دارد. سرنشینان عقب در آریزو فضای پا و زانوی بهتری در اختیار دارند و طراحی سقف، محدودیتی برای فضای سر ایجاد نمی‌کند. در تارا، به دلیل ابعاد کوچک‌تر بدنه و طراحی داخلی ساده‌تر، سرنشینان عقب در مسیرهای طولانی، کمی احساس محدودیت خواهند داشت.

در نهایت، کابین آریزو 6 پرو فضایی مدرن، راحت و هوشمند است که با طراحی اسپرت و کیفیت متریال قابل قبول، نشان می‌دهد سدان‌های چینی فراتر از انتظار ظاهر می‌شوند. در مقابل، کابین تارا اتوماتیک، هرچند ساده و کاربردی است، اما از نظر طراحی، امکانات و کیفیت، فاصله‌ای قابل‌توجه با آریزو 6 پرو دارد و شاید مناسب کسانی است که به آپشن‌های لوکس و طراحی به‌روز اهمیت کم‌تری می‌دهند.

بررسی مشخصات فنی دو سدان

در بخش فنی، تفاوت‌های دو خودرو بیش از پیش مشخص می‌شود. آریزو 6 پرو در کلاس سدان‌های شهری، جزو خودروهای چابک و کم‌مصرف محسوب می‌شود. این خودرو به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده است که با بهره‌‌مندی از فناوری‌های جدید، ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

آریزو از گیربکس اتوماتیک CVT نسل جدید متصل به چرخ‌های جلو برخوردار است. البته این گیربکس برخلاف  CVTهای قدیمی، قابلیت شبیه‌سازی ۹ دنده را دارد و به راننده این امکان را می‌دهد تا در حالت اسپرت، دنده‌ها را به صورت مصنوعی تعویض کند و حس یک گیربکس چند سرعته واقعی را تجربه کند.

در مقابل، تارا اتوماتیک به موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که نهایتاً ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به گیربکس AT شش سرعته متصل شده است. روی کاغذ، تارا به دلیل استفاده از موتور غیرتوربو، از نظر توان فنی در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد و در رانندگی‌های شهری و جاده‌ای، این تفاوت قدرت کاملاً محسوس است.

شتاب صفر تا صد آریزو 6 پرو حدود ۸.۹ ثانیه است که برای یک سدان خانوادگی رقم قابل توجهی است. در مقابل، تارا اتوماتیک برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر، زمانی نزدیک به ۱۲.۵ ثانیه نیاز دارد. اختلافی که هنگام سبقت گرفتن یا شروع حرکت در سر بالایی‌ها به وضوح خودش را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از مزیت‌های آریزو 6 پرو، عملکرد نرم و بی‌صدا در دور موتورهای پایین است. موتور توربوشارژ این خودرو در دورهای پایین گشتاور بالایی در اختیار راننده می‌گذارد و نیازی به فشار بیش از حد به موتور وجود ندارد. در مقابل، موتور تنفس طبیعی تارا برای رسیدن به کشش مناسب، نیاز به بالا رفتن دور موتور دارد که هم باعث مصرف سوخت بیش‌تر می‌شود و هم صدای موتور را به داخل کابین انتقال می‌دهد.

در بخش سیستم تعلیق، آریزو 6 پرو به کمک سیستم مک فرسون در جلو و سیستم نیمه مستقل در عقب، سواری نرمی را برای سرنشینان رقم می‌زند. این سیستم، مخصوصاً در جاده‌های ناهموار، ضربات را به خوبی جذب می‌کند و در کنار فرمان برقی دقیق، تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تری ایجاد می‌کند. تارا نیز سیستم تعلیق مشابهی دارد اما باز هم کیفیت سواری آریزو در مسیرهای طولانی، به واسطه طراحی دقیق‌تر سیستم تعلیق عقب، ارجحیت دارد.

در نهایت، در مقایسه مشخصات فنی، آریزو 6 پرو قوی‌تر و سریع‌تر است و در عین‌حال سواری نرم‌تر و مصرف سوخت بهینه‌تری دارد.

امکانات رفاهی و آپشن‌های ایمنی

امکانات رفاهی و ایمنی، بخشی است که می‌تواند تفاوت واقعی یک سدان اقتصادی با یک سدان نیمه‌لوکس را نشان دهد؛ و در این زمینه، آریزو 6 پرو برگ برنده‌های زیادی رو می‌کند.

از نظر امکانات رفاهی، این خودرو به یک سیستم ورود و استارت بدون کلید مجهز شده که حتی قابلیت استارت از راه دور را هم در اختیار راننده می‌گذارد؛ قابلیتی که تارا اتوماتیک به طور کامل از آن بی‌بهره است. در ادامه، کلاستر تمام دیجیتال با منوی فارسی، صفحه نمایش مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیمات برقی صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگه، شارژر وایرلس و دوربین ۳۶۰ درجه، مجموعه‌ای از امکانات رفاهی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که کم‌تر در این بازه قیمتی دیده می‌شود.

امکانات رفاهی آریزو 6 پرو

در نقطه مقابل، تارا اتوماتیک در نسخه‌های پایه فاقد بسیاری از این امکانات است و در نسخه‌های فول آپشن نیز تنها برخی از آن‌ها مانند تهویه مطبوع اتوماتیک یا سیستم کروز کنترل ارائه می‌شود. نبود گرمکن صندلی، عدم وجود صندلی برقی و فقدان نورپردازی داخلی یا شارژر وایرلس، تارا را به خودرویی کاربردی اما ساده تبدیل کرده است.

امکانات رفاهی تارا اتوماتیک

در بحث ایمنی، آریزو 6 پرو با استفاده از سیستم‌های پیشرفته  ADAS، پا را فراتر از رقبا گذاشته است. رادار نقطه کور، هشدار تغییر لاین، هشدار ترافیک جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه، امکاناتی هستند که به راننده در مسیرهای شهری و جاده‌ای اطمینان بیشتری می‌دهند. علاوه بر آن، وجود سامانه کنترل پایداری  (ESP)، سیستم کنترل کشش  (TCS)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) و پایش فشار باد تایرها (TPMS) در کنار ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سطح ایمنی این خودرو را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

اما تارا اتوماتیک تنها به امکاناتی مانند ایربگ‌های جلو، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) بسنده کرده است. عدم وجود ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، نبود سیستم‌های هشدار تغییر لاین یا رادار نقطه کور، این خودرو را در بخش ایمنی، به گزینه‌ای حداقلی تبدیل می‌کند.

تجربه رانندگی شهری و جاده‌ای

وقتی از رانندگی با یک سدان شهری حرف می‌‌زنیم، فقط بحث بر سر مصرف سوخت پایین نیست؛ نرمی سواری، قدرت موتور، پاسخ فرمان و عایق‌بندی کابین از جمله معیارهایی هستند که تجربه رانندگی را شکل می‌دهند. در این بخش، تفاوت‌های میان آریزو 6 پرو فونیکس و تارا اتوماتیک ایران‌خودرو بیش از پیش آشکار می‌شود.

با نشستن پشت فرمان آریزو 6 پرو، گیربکس CVT نسل جدید با قابلیت شبیه‌سازی ۹ دنده، رانندگی نرم و بی‌وقفه‌ای را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب نیمه‌مستقل این خودرو، ضربات مسیر را به خوبی جذب می‌کند و مانع انتقال ناهمواری‌ها به کابین می‌شود.

تجربه رانندگی با آریزو 6 پرو

در سرعت‌های پایین شهری، فرمان برقی خودرو کمک می‌کند که راننده حس سبکی و دقت بالایی را در مانورهای ترافیکی تجربه کند و در پارک‌های دوبل نیز، چرخش فرمان نرم و آسان خواهد بود.

در مسیرهای جاده‌ای و بین‌شهری، موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت، توانایی عبور از مسیرهای سربالایی و جاده‌های کوهستانی را با آرامش و بدون نیاز به فشار بیش از حد به موتور فراهم می‌کند. وجود حالت رانندگی اسپرت نیز سبب می‌شود راننده در هنگام سبقت، شتاب مناسبی دریافت کند و در مقابل، حالت اکو برای رانندگی اقتصادی در بزرگراه‌ها در دسترس است.

عایق‌بندی کابین در سرعت‌های بالا نیز، یعنی صدای باد و جاده کم‌ترین مزاحمت را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. سیستم‌های کمک راننده مانند کنترل پایداری  (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS) و رادار نقطه کور، ایمنی راننده را در سفرهای طولانی تضمین می‌کنند.

در مقابل، تجربه رانندگی با تارا اتوماتیک را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: ساده و قابل پیش‌بینی. موتور تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری با توان خروجی ۱۱۳ اسب‌بخار، برای رانندگی‌های سبک شهری کفایت می‌کند اما هنگام شتاب‌گیری‌های ناگهانی یا مسیرهای سربالایی، کمبود قدرت موتور کاملاً محسوس است.

تجربه رانندگی با تارا اتوماتیک

گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تارا، تعویض دنده‌های مناسبی دارد اما به نرمی و پویایی گیربکس CVT آریزو نمی‌رسد. سیستم تعلیق تارا عملکرد قابل قبولی دارد اما در مقایسه با آریزو، ضربات بیش‌تری از فراز و نشیب مسیر به کابین منتقل می‌شود. فرمان هیدرولیکی تارا نیز دقت کم‌تری نسبت به فرمان برقی آریزو ارائه می‌دهد و در ترافیک‌های شهری، کمی سفت‌تر احساس می‌شود.

در مجموع، تجربه رانندگی آریزو 6 پرو در شهر و جاده، به لطف موتور پرقدرت، گیربکس نرم، تعلیق مهندسی‌شده و امکانات رفاهی کامل، راننده را در مسیرهای طولانی خسته نمی‌کند و حس رانندگی با خودرویی گران‌تر از قیمت واقعی‌اش را منتقل می‌کند. اما تارا، همچنان تجربه رانندگی یک خودروی اقتصادی ساده را حفظ کرده است و برای کسانی مناسب است که توقعات بالایی از خودرو ندارند و قدرت موتور و امکانات رفاهی برای‌شان اولویت محسوب نمی‌شود.

مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری

در نگاه اول، شاید تصور کنید خودرویی مانند تارا با موتور تنفس طبیعی، مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به آریزو 6 پرو دارد. اما واقعیت این است که فناوری توربوشارژ جدید و گیربکس CVT آریزو 6 پرو، یعنی این خودرو در مصرف سوخت، بسیار بهینه عمل می‌کند.

مصرف سوخت ترکیبی آریزو 6 پرو، حدود ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است؛ رقمی که برای یک سدان سایز متوسط با موتور توربو، بسیار مناسب است. این عدد حاصل بهینه‌سازی‌های متعددی در سیستم تزریق سوخت، گیربکس و طراحی بدنه است. همچنین حالت رانندگی اکو در این خودرو، کمک می‌کند در سفرهای طولانی یا رانندگی‌های بین‌شهری، مصرف سوخت حتی کم‌تر از این مقدار باشد.

در مقابل، تارا اتوماتیک با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، مصرف سوخت ترکیبی نزدیک به ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد؛ آن هم در حالی که توان خروجی پایین‌تری نسبت به آریزو ارائه می‌دهد. موتور تارا در مسیرهای سربالایی یا هنگام رانندگی شهری پرترافیک، مصرف بیش‌تری را ثبت می‌کند، زیرا برای دستیابی به گشتاور لازم، نیاز به بالا بردن دور موتور دارد.

همچنین گیربکس AT شش سرعته تارا در مقایسه با گیربکس CVT آریزو، در مصرف سوخت هرگز بهتر عمل نمی‌کند. در بخش هزینه‌های نگهداری نیز، شاید در نگاه اول تارا گزینه اقتصادی‌تری به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که خودروهای توربو نسل جدید مانند آریزو 6 پرو، در صورت سرویس به موقع، هزینه‌های نگهداری معقول و قابل پیش‌بینی دارند.

قیمت قطعات آریزو 6 پرو در بازار، به دلیل حضور گسترده فونیکس و نمایندگی‌های معتبری مانند گروه خودرویی ستوده، در دسترس و منطقی است.

بدیهی است که مصرف کم‌تر سوخت و نیاز کم‌تر به تعمیرات مکرر، در بلندمدت سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

در تارا اتوماتیک، اگرچه سیستم فنی ساده‌تر است، اما کیفیت پایین‌تر برخی قطعات مصرفی به مراجعه‌های مکرر به تعمیرگاه منتج می‌شود. علاوه بر آن، هزینه‌های سوخت بیش‌تر، در بلندمدت خود را به عنوان یک هزینه ثابت و مستمر نشان می‌دهد.

و در نهایت، اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، آریزو 6 پرو نه‌تنها خودرویی کم‌مصرف‌تر است، بلکه در بلندمدت هزینه‌های نگهداری منطقی‌تری نسبت به تارا اتوماتیک خواهد داشت.

بازار فروش دست دوم و افت قیمت

شاید این‌طور باشد که خرید خودرو را صرفاً به عنوان یک وسیله نقلیه در نظر بگیرید. اما واقعیت بازار ایران چیز دیگری است؛ خودرو در ایران یک سرمایه است. به همین دلیل است که مقایسه بازار فروش دست دوم و میزان افت قیمت آریزو ۶ پرو و تارا اتوماتیک به یکی از معیارهای تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری خریداران تبدیل می‌شود.

در این زمینه، آریزو ۶ پرو فونیکس وضعیتی فراتر از انتظار دارد. برخلاف تصور رایج درباره خودروهای چینی، این سدان خوش‌ساخت بازار دست دوم پویایی برای خود ایجاد کرده که دلایل آن روشن است:

طراحی بدنه مدرن و به‌روز سبب می‌شود حتی نمونه‌های دست دوم این خودرو همچنان جذاب و جوان‌پسند به نظر برسند.

امکانات رفاهی و ایمنی کامل و به‌روز در مقایسه با تارا نیز عاملی است که خریداران دست دوم تمایل بیش تری به خرید آریزو داشته باشند.

پشتیبانی برند فونیکس و خدمات پس از فروش گسترده توسط نمایندگی‌هایی مانند گروه خودرویی ستوده، نگرانی بابت قطعات و تعمیرات را در مورد آزیزو ۶ پرو به‌کل برطرف کرده است‌.

در عمل، آریزو ۶ پرو در بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده، حتی در شرایطی که افت کلی قیمت خودروها وجود دارد، افت قیمتی ملایم‌تر و منطقی‌تری را در بر خواهد داشت.

در مقابل، تارا اتوماتیک با وجود این‌که یک برند داخلی است، به دلیل طراحی نه‌چندان جذاب و سطح امکانات محدودتر، افت قیمت بیش‌تری را پس از خرید خواهد داشت. به‌ویژه در بازار خودروهای کارکرده، تارا معمولاً سریع فروخته نمی‌شود و خریداران بالقوه آن محدودتر هستند. به همین دلیل مالکان تارا اغلب برای فروش خودروهای کارکرده خود ناچار به ارائه تخفیف‌های قابل توجه می‌شوند تا بتوانند خودرو را نقد کنند.

از سوی دیگر، هزینه‌های مالکیت بلندمدت تارا، که شامل سوخت بالاتر و استهلاک قطعات است، در میان خریداران بازار دست دوم به خوبی شناخته شده است و این امر نیز به افت قیمت بیش‌تر آن دامن می‌زند.

بنابراین اگر معیار شما خرید یک خودرو به‌عنوان سرمایه‌ای با افت قیمت کم‌تر و بازار فروش دست دوم فعال‌تر باشد، بدون تردید، آریزو ۶ پرو فونیکس انتخابی مطمئن‌تر و آینده‌نگرانه‌تر نسبت به تارا اتوماتیک خواهد بود.

جمع‌بندی نهایی

در پایان این مقایسه تخصصی، واقعیت ساده اما مهمی پیش روی ما است: آریزو ۶ پرو فونیکس، سدانی که در هر بخش از بررسی‌های فنی، طراحی، تجربه رانندگی، امکانات رفاهی، ایمنی و حتی بازار فروش دست دوم، یک سر و گردن بالاتر از تارا اتوماتیک ظاهر شده است.

آریزو 6 پرو و تارا اتوماتیک

دلایل برتری آریزو ۶ پرو را می‌توان این‌گونه خلاصه کرد:

  • طراحی به‌روز و جوان‌پسند که در نگاه اول نظر خریداران را جلب می‌کند.
  • موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و گیربکس CVT نسل جدید که رانندگی نرم، کم‌مصرف و قدرتمند را تضمین می‌کند.
  • کابین لوکس‌تر، داشبورد دیجیتال، صندلی‌های باکیفیت و سیستم‌های رفاهی کامل که تجربه سفر را ارتقا می‌دهد.
  • سیستم‌های ایمنی پیشرفته (ADAS)، ۶ ایربگ، دوربین ۳۶۰، رادار نقطه کور و ترمز پارک برقی که ایمنی سرنشینان را در بالاترین سطح حفظ می‌کنند.
  • مصرف سوخت کم‌تر و هزینه‌های نگهداری معقول که در بلندمدت منافع اقتصادی بیش‌تری برای مالک ایجاد می‌کند.
  • بازار فروش دست دوم فعال‌تر و افت قیمت کم‌تر که خرید آریزو را به یک سرمایه‌گذاری منطقی تبدیل می‌کند.

در کنار تمام این ویژگی‌ها، وجود نمایندگی‌های رسمی معتبر مانند گروه خودرویی ستوده که خدمات فروش و پس از فروش این محصول را به طور گسترده و حرفه‌ای ارائه می‌دهند، نگرانی‌های شما را بابت تأمین قطعات و خدمات فنی به صفر می‌رساند. ستوده، به عنوان یکی از نمایندگی‌های رسمی فونیکس در کشور، می‌تواند فرآیند خرید، مالکیت و نگهداری از آریزو ۶ پرو را برای شما به تجربه‌ای راحت و اطمینان‌بخش تبدیل کند.