sotoodeh brand

اطلاعات تماس

اتوبان اشرفی اصفهانی تقاطع مرزداران

02137682

info@sotoodeh.ir

sotoodeh brand
اطلاعات تماس
  • اتوبان اشرفی اصفهانی تقاطع مرزداران
  • 02137682
  • info@sotoodeh.ir
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

sotoodeh brand

تکنولوژی روز ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۲:۲۲
تفاوت آریزو ۶ جی تی با آریزو ۶ پرو | دو سدان پرطرفدار فونیکس

گاهی انتخاب سخت‌تر از آن است که فکرش را بکنید. مثل وقتی که دو گزینه روی میزتان است که هر دو به‌نوعی بهترین‌اند. آریزو 6 GT و آریزو 6 پرو دقیقاً در چنین موقعیتی ایستاده‌اند. هر دو از برند فونیکس، هر دو تازه‌نفس و پرطرفدار و هر دو مجهز به امکاناتی که تا همین چند سال پیش فقط در خودروهای لوکس دیده می‌شد.

این‌که کدام‌یک را انتخاب کنید، به سلیقه و اولویت‌های شما بستگی دارد. دنبال شتاب، هیجان و طراحی تهاجمی هستید؟ آریزو 6 GT با آن چهار اگزوز و موتور توربوی ۱۹۷ اسبی منتظر شما است. ترجیح می‌دهید نرمی، مصرف مناسب و فضای راحت‌تری داشته باشید؟ آریزو 6 پرو هم بی‌سروصدا دل شما را خواهد برد.

در گروه خودرویی ستوده، که سال‌ها است به‌عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی‌های مدیران خودرو و برند فونیکس فعالیت می‌کند، هر دو مدل با خدمات فروش و پس از فروش حرفه‌ای عرضه می‌شوند. مقایسه‌ای که در ادامه می‌خوانید، برای حذف یکی به نفع دیگری‌ نیست، بلکه برای آن است که با دید بازتر، هر دو را بشناسید و شاید حتی وسوسه شوید پشت فرمان هر دو بنشینید، ببینید کدام‌یک بیش‌تر با شما راه می‌آید.

طراحی | اسپرتِ بی‌پروا یا سدان لاکچری؟

وقتی برای اولین بار روبه‌روی آریزو 6 GT می‌ایستید، احساس می‌کنید یک سدان خیابانی از دل مسابقات بیرون آمده. همه‌چیز درباره‌ طراحی این خودرو تهاجمی است: جلوپنجره‌ای مشکی با الگوی الماسی، چراغ‌هایی کشیده با نگاه خیره، چهار اگزوز که به جای پنهان‌شدن، فریاد می‌زنند و خطوطی که روی بدنه، با آدرنالین مخاطب سروکار دارند.

طراحی آریزو ۶ جی تی

فونیکس در آریزو 6 GT زبان طراحی خودش را به سطح تازه‌ای برده؛ زبانی که کم‌تر در سدان‌های اقتصادی بازار ایران دیده‌ایم. از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید، فرم‌های تند و تیز، جزئیات دقیق و رنگ‌آمیزی جسورانه‌اش می‌خواهند شما را به رانندگی ترغیب کنند، نه فقط از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر، بلکه از حالتی به حالتی دیگر؛ از روزمرگی به هیجان.

اما آریزو 6 پرو؟ این یکی، بازیگر متفاوتی است. نه بی‌احساس، نه سرد، بلکه دقیق و متین. طراحی آن بیش‌تر بر پایه‌ تعادل و زیبایی کلاسیک بنا شده. جلوپنجره‌ کهکشانی‌اش با خطوط افقی، چراغ‌های LED خوش‌فرم و بدنه‌ای که به‌جای خطوط تند، به طرحی نرم و کشیده تکیه کرده، حس لوکس بودن را با نوعی آرامش در حرکت ترکیب می‌کند.

طراحی آریزو 6 پرو

اگر GT مثل یک کت چرم مشکی است، پرو بیش‌تر به یک کت شش‌دکمه‌ طوسی کلاسیک شباهت دارد؛ هر دو شیک، هر دو دل‌فریب، اما با سبک‌های کاملاً متفاوت.

کابین آریزو 6 GT هم کاملاً با ظاهر بیرونی هماهنگ است. صندلی‌های چرمی اسپرت، فرمان D-Cut با دوخت ظریف، نورپردازی داخلی با تم جوان‌پسند و نمایشگر ۲۴/۶ اینچی‌ای که شبیه ترکیب یک شبیه‌ساز مسابقه است، همه برای این طراحی شده‌اند که هنگام رانندگی، احساس کنید عضوی از تیم اتومبیل‌رانی هستید، نه فقط راننده‌ای پشت فرمان خودروی شهری.

کابین آریزو ۶ جی تی

در سوی دیگر، فضای داخلی آریزو 6 پرو همچنان لوکس و کاربردی طراحی شده. داشبورد با ترکیب رنگ‌های ملایم، صندلی‌های چرمی با طراحی مینی‌مال، نورپردازی ملایم و نمایشگرهای یکپارچه اما کم‌تر جسور، تجربه‌ای بالغ‌تر ارائه می‌دهد. نمایشگر ۲۰/۵ اینچی آن شاید از نظر اندازه به GT نرسد، اما از نظر کیفیت نمایش و هماهنگی با طراحی داخلی، در جای درستی قرار گرفته است.

کابین آریزو 6 پرو

در مجموع، اگر طراحی را یک صدا بدانیم، آریزو 6 GT فریاد می‌زند، جلب توجه می‌کند و هیجان را تزریق می‌کند. در حالی که آریزو 6 پرو با لحنی آرام‌تر، لوکس‌تر و موقرتر شما را دعوت به یک گفت‌وگوی سطح بالا می‌کند. هر دو دیدنی‌اند، اما دیدن‌شان یک حس واحد را منتقل نمی‌کند.

برای کسانی که می‌خواهند انتخاب کنند، بهتر است خودشان از نزدیک هر دو را ببینند. در گروه خودرویی ستوده، امکان بازدید حضوری و مقایسه‌ مستقیم فراهم است. و هیچ چیز مثل نگاه‌کردن از فاصله‌ نیم‌متری، نمی‌تواند تفاوت طراحی را روشن کند.

مشخصات فنی | وقتی موتورها زبان باز می‌کنند

در خودروسازی، طراحی تنها آغاز راه است. آن‌چه واقعاً جان به بدنه‌ ماشین می‌بخشد، همان چیزی‌ است که زیر کاپوت پنهان شده: قلب خودرو یا همان پیشرانه. در مقایسه‌ فنی آریزو 6 جی‌تی و آریزو 6 پرو، می‌شود همه‌چیز را از دریچه موتورها نگاه کرد. این‌جا است که تفاوت اصلی میان یک سدان شهری و یک سدان اسپرت شکل می‌گیرد.

موتور آریزو 6 جی‌تی | مهار قدرت، تعریف دوباره‌ی اسپرت‌بودن

آریزو 6 جی‌تی، که لقب سدان اسپرت فونیکس را با خود یدک می‌کشد، به یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز است که از خانواده‌ موتورهای +ACTECO محسوب می‌شود. این موتور توانایی تولید ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد؛ عددی که پیش‌تر تنها در خودروهای کلاس D یا کوپه‌های اسپرت دیده می‌شد.

موتور آریزو 6 جی‌ تی

اما نکته‌ قابل‌توجه، نه فقط قدرت خام، بلکه نحوه‌ انتقال آن به چرخ‌ها است. سیستم توربوشارژ با فناوری Gasoline Direct Injection (GDI)، به جی‌تی اجازه می‌دهد که در دور موتورهای پایین نیز گشتاور بالا تولید کند و همین موضوع شتاب‌گیری اولیه را به طرز چشم‌گیری بهتر می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۷ ثانیه است که برای یک سدان دیفرانسیل جلو، تحسین‌برانگیز است.

در تست‌های انجام‌شده توسط مجموعه ستوده، پاسخ‌دهی موتور در حالت اسپرت (از طریق کلید انتخاب حالت رانندگی)، عملکردی سریع و پیوسته دارد و خودرو در سربالایی، سبقت‌گیری و شروع حرکت، حس «سبک بودن» را به راننده منتقل می‌کند. یک سدان خانوادگی با روحیه‌ مسابقه‌ای؟ آریزو 6 جی‌تی دقیقاً همین است.

موتور آریزو 6 پرو | نرم، اقتصادی، قابل اعتماد

در مقابل، آریزو 6 پرو با پیشرانه‌ ۱.۵ لیتری توربوشارژ به میدان آمده؛ موتوری با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور که بر مبنای دوام، مصرف بهینه و آرامش رانندگی طراحی شده است. این موتور نیز از فناوری توربو بهره‌مند است، اما با هدف ارائه‌ تجربه رانندگی نرم‌تر و بی‌صدا در مسیرهای شهری و طولانی.

موتور آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو با وجود وزن مشابه، به‌خاطر ضرایب متفاوت گیربکس، شتاب‌گیری آرام‌تری دارد و بیش‌تر مناسب رانندگانی‌ است که خیلی به دنبال تیک‌آف های ناگهانی نیستند و یک خودرو با راندمان بالا و نگهداری ساده را ترجیح می‌دهند.

در تست‌های ما، این خودرو در حالت رانندگی نرمال، تعویض دنده‌ها را به‌نرمی انجام می‌دهد و صدای موتور، حتی در دورهای بالا نیز مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، میانگین مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ثبت شده که برای یک سدان توربو، عددی کاملاً قابل قبول است.

آریزو 6 جی‌تی یا پرو؟ مشخصات موتور، انتخاب را آسان می‌کند

اگر جزو رانندگانی هستید که عملکرد فنی برای‌تان اولویت اول است، بدون تردید آریزو 6 جی‌تی همان چیزی‌ است که به دنبالش هستید: موتور قوی‌تر، شتاب بهتر، پاسخ‌دهی سریع‌تر. اما اگر آرامش، مصرف سوخت بهینه و نگهداری اقتصادی را ترجیح می‌دهید، آریزو 6 پرو گزینه‌ هوشمندانه‌تری‌ است.

در هر دو خودرو، سیستم خنک‌کننده‌ موتور، سیستم تزریق سوخت و هماهنگی گیربکس با پیشرانه به شکلی طراحی شده‌اند که عمر مفید موتور افزایش یافته و عملکرد فنی پایدار در طول زمان تضمین شود.

احساس فرمان | گیربکس و تجربه‌ رانندگی

حالا دیگر، لذت رانندگی تنها به اعداد و ارقام موتور محدود نمی‌شود. چیزی به‌نام تجربه رانندگی، ترکیبی‌ است از هماهنگی گیربکس، پاسخ‌ فرمان، نرمی تعلیق، صدای پیشرانه و حتی واکنش پدال‌ها. این‌جا است که تفاوت میان آریزو 6 پرو و آریزو 6 جی‌تی، نه‌فقط روی کاغذ بلکه در واقعیت جاده‌ها نمایان می‌شود.

گیربکس آریزو 6 جی‌تی | دقت، شتاب، فرمان‌پذیری

فونیکس آریزو 6 جی‌تی به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) مجهز شده است. این نوع گیربکس برخلاف نسخه‌های خشک  (Dry DCT)، دوام و کارکرد نرم‌تری دارد، به‌خصوص در شرایط ترافیکی یا رانندگی طولانی‌مدت. آن‌چه این سیستم را خاص می‌کند، واکنش فوق‌العاده سریع آن به پدال گاز است؛ تعویض دنده‌ها تقریباً بی‌وقفه انجام می‌شود و حس رانندگی اسپرت را به شکل خالص منتقل می‌کند.

فرمان آریزو 6 جی‌ تی

در حالت رانندگی اسپرت (قابل انتخاب از طریق Drive Mode Selector)، الگوریتم تعویض دنده تغییر می‌کند و دور موتور در سطح بالاتری نگه داشته می‌شود. نتیجه؟ شتاب‌گیری سریع‌تر و حس چسبندگی بیش‌تر به سطح جاده.

سیستم تعلیق نیز در جی‌تی به‌طور قابل توجهی بهینه‌سازی شده؛ در جلو مک‌فرسون و در عقب مولتی‌لینک مستقل با تنظیمات اسپرت‌تر، که پایداری را در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا افزایش می‌دهد. فرمان با پاسخ‌ سریع، وزن‌گیری متناسب و دقت بالا، کاملاً هماهنگ با روحیه‌ اسپرت خودرو عمل می‌کند.

گیربکس آریزو 6 پرو | آرام، دقیق، شهری

در مقابل، آریزو 6 پرو با یک گیربکس CVT نسل جدید با شبیه‌سازی ۹ دنده به بازار عرضه شده است. اگرچه این نوع گیربکس بیش‌تر برای رانندگی اقتصادی و بی‌صدا طراحی شده، اما فونیکس تلاش کرده با الگوریتم‌های شبیه‌سازی دنده، حسی نزدیک به تعویض‌های واقعی ایجاد کند.

فرمان آریزو 6 پرو

در تست‌های جاده‌ای، عملکرد CVT در مسیرهای شهری و سرعت متوسط کاملاً روان و بی‌صدا است. اما در شتاب‌گیری‌های ناگهانی، تاخیر اندکی وجود دارد که البته در گیربکس‌های CVT امری رایج است. این خودرو بیش‌تر برای رانندگی روزمره، آرام و مصرف سوخت بهینه طراحی شده و نباید از آن انتظار شتاب‌گیری تهاجمی داشته باشید.

سیستم تعلیق آریزو 6 پرو نیز مشابه جی‌تی است، اما با تنظیمات نرم‌تر. نتیجه‌ آن، سواری راحت‌تر روی دست‌اندازها و آسفالت‌های نه‌چندان هموار شهری‌ است. فرمان نیز سبک‌تر و مناسب استفاده‌ خانوادگی یا رانندگانی‌ است که اولویت‌شان سهولت و راحتی پشت فرمان است، نه اسپرت‌بودن.

تجربه رانندگی | تفاوت در احساس رانندگی

اگر دوست دارید پشت فرمان، حس کنترل کامل، شتاب سریع و پاسخ‌ دقیق به ورودی‌ها را تجربه کنید، آریزو 6 جی‌تی همان سدان اسپرت مورد نظر شما است. اما اگر آرامش، نرمی و مصرف سوخت بهینه برای‌تان در اولویت است، آریزو 6 پرو با گیربکس CVT و فرمان نرم‌تر، انتخابی هوشمندانه خواهد بود.

همه‌چیز زیر دست شما | کابین، نمایشگرها و تجربه کاربری

در فرآیند انتخاب خودرو، آن‌چه پس از استارت‌زدن بیش از هر چیز با شما خواهد بود، صرفا پیشرانه یا مشخصات فنی نیست، بلکه فضای کابین و تجربه‌ای‌ است که از بودن در آن احساس می‌کنید.

برند فونیکس این را به‌خوبی درک کرده و در طراحی داخلی هر دو سدان محبوب خود، آریزو 6 پرو و آریزو 6 جی‌تی، نهایت دقت، تکنولوژی و زیبایی را به‌کار بسته است. اما تفاوت‌هایی وجود دارد که ممکن است انتخاب شما را تغییر دهد.

طراحی داخلی | مینی‌مالِ لاکچری یا اسپرتِ هوشمند؟

آریزو 6 پرو طراحی داخلی خود را با هدف ایجاد فضایی آرام، لوکس و خانوادگی انجام داده است. داشبوردی کشیده و افقی با خطوط نرم، استفاده از متریال با کیفیت مانند چرم مصنوعی دوخت‌دار، تریم براق و نورپردازی داخلی ملایم، حسی از کلاس بالای خودروهای اروپایی را تداعی می‌کند.

نمایشگر آریزو 6 جی‌ تی

در مقابل، آریزو 6 جی‌تی با همان پلتفرم، طراحی داخلی خود را با ایده‌ای اسپرت‌تر و تکنولوژیک بازتعریف کرده است. کنسول وسط با شیب ملایم به سمت راننده متمایل شده، فرم صندلی‌ها حالت سطلی (Bucket) دارد، پدال‌های فلزی، فرمان D-Cut با دوخت قرمز و استفاده از تریم آلومینیومی، همگی فضایی ایجاد می‌کنند که انگار پشت فرمان یک سدان اسپرت واقعی مسابقات اتومبیل‌رانی نشسته‌اید.

طراحی و امکانات آریزو 6 پرو

نمایشگرها و سیستم سرگرمی | دوقلوهای دیجیتال اما با مغز متفاوت

هر دو خودرو به دو نمایشگر بزرگ دیجیتال، یکی برای پنل پشت فرمان و دیگری برای سیستم سرگرمی، مجهز هستند. اما تفاوت در کیفیت، رابط کاربری و امکانات قابل توجه است:

در آریزو 6 جی‌تی، نمایشگر اصلی پاسخ‌دهی سریع‌تری دارد، رابط کاربری آن گرافیکی‌تر و قابلیت کنترل صوتی فارسی نیز به آن اضافه شده که هنگام رانندگی می‌تواند بدون نیاز به لمس نمایشگر، بسیاری از فرامین را اجرا کند. همچنین، قابلیت Mirror Link برای اتصال تلفن همراه، راحتی بیش‌تری برای کاربر فراهم می‌کند.

صندلی‌ها و راحتی | مسافر یا خلبان؟

صندلی‌های آریزو 6 پرو، بزرگ، نرم و با پشتی پهن طراحی شده‌اند تا برای استفاده خانوادگی و سفرهای طولانی ایده‌آل باشند. روکش چرمی، گرم‌کن صندلی جلو و تنظیم برقی راننده، از ویژگی‌های این خودرو است.

اما در آریزو 6 جی‌تی، همه‌چیز روی ایده‌ کنترل کامل و اسپرت بودن تنظیم شده. صندلی‌ها با طراحی سطلی، بدن را در پیچ‌ها بهتر نگه می‌دارند و با دوخت‌های قرمز و اسپرت، شخصیت خاص خودرو را تقویت می‌کنند. تنظیمات برقی و گرم‌کن در این خودرو هم وجود دارد، اما اولویت طراحی آن، فرمان‌پذیری و تمرکز راننده است.

راحتی سرنشینان | سکوت در پرو، تسلط در جی‌تی

در آریزو 6 پرو، سیستم تهویه مطبوع اتومات دو کاناله با دریچه‌های اختصاصی برای ردیف عقب و عایق‌بندی صوتی بهینه‌شده، کابینی آرام و بی‌صدا را به شما هدیه می‌دهد. این خودرو گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌هایی‌ است که به سکوت و آسایش اولویت می‌دهند.

آریزو 6 جی‌تی نیز از همان امکانات بهره‌مند است، اما به‌دلیل تمرکز روی عملکرد اسپرت، صدای موتور و گیربکس در کابین بیش‌تر شنیده می‌شود، البته نه به شکل آزاردهنده، بلکه درست مثل یک موسیقی پس‌زمینه‌ هیجان‌انگیز برای راننده.

دست‌آخر اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم:

چنانچه تجربه رانندگی راحت، کابینی آرام، طراحی لاکچری و نمایشگرهایی کاربردی می‌خواهید، آریزو 6 پرو خودروی محبوب و منتخب شما است.

اما اگر به دنبال نمایشگرهایی پرجزئیات، حس درگیری با جاده، طراحی کابین اسپرت و کنترل کامل هستید، سواری فونیکس آریزو 6 جی‌تی را باید از نزدیک تجربه کنید.

ایمنی و امکانات | جزئیات، بازی را عوض می‌کنند

هیچ چیز مهم‌تر از حس اطمینان و رفاه در حین رانندگی نیست. این همان جایی‌ است که تفاوت‌های پنهان، در تجربه‌ واقعی به چشم می‌آیند. هر دو سدان فونیکس، آریزو 6 پرو و آریزو 6 جی‌تی، به‌عنوان محصولاتی از گروه خودرویی ستوده، در سطح بالایی از ایمنی و آسایش طراحی شده‌اند، اما زاویه نگاه هرکدام به مقوله‌ ایمنی و رفاه متفاوت است. بیایید دقیق‌تر به این ماجرا نگاه کنیم.

ایمنی فعال و غیرفعال | زره‌های دیجیتال در برابر خطرهای احتمالی

هر دو خودرو مجهز به مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های ایمنی هستند، اما آریزو 6 جی‌تی به‌وضوح یک گام جلوتر قرار دارد؛ چرا که به برخی فناوری‌های پیشرفته‌ رانندگی نیمه‌‌اتوماتیک مجهز شده است.

ویژگی‌های مشترک ایمنی در هر دو خودرو

  • شش عدد کیسه هوای کامل (جلو، جانبی و پرده‌ای)
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی  (ESP)
  • سیستم کنترل کشش  (TCS)
  • ترمز ضد قفل (ABS) همراه با توزیع نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی  (EBA/BA)
  • کنترل حرکت در سربالایی (HHC) و سراشیبی  (HDC)
  • سیستم نظارت بر فشار باد تایرها  (TPMS)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب

ویژگی‌های اختصاصی آریزو 6 جی‌تی

  • سیستم هشدار نقاط کور  (BSD)
  • هشدار خروج از خط  (LDW)
  • رادار تغییر لاین  (LCA)
  • هشدار برخورد از جلو  (FCW)
  • کروز کنترل تطبیقی  (ACC)

به‌طور کلی، در آریزو 6 پرو، هر آن‌چه برای ایمنی پایه و قابل اطمینان نیاز دارید، فراهم شده. اما اگر به‌دنبال بالاترین سطح از سیستم‌های پیشرفته‌ هشدار و جلوگیری از تصادف هستید، آریزو 6 جی‌تی تجربه‌ای فراتر را در اختیار شما می‌گذارد.

امکانات رفاهی | آسایش زیر پوست تکنولوژی

فضای راحت و امکانات رفاهی، در خودروهای فونیکس به استانداردی ثابت تبدیل شده است. اما تفاوت‌ها در نوع نگاه به کاربر و سبک استفاده نهفته‌اند.

در آریزو 6 پرو می‌بینیم:

امکانات رفاهی آریزو 6 پرو

  • صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی راننده
  • تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای ردیف عقب
  • سیستم صوتی با 6 بلندگو
  • نمایشگر یکپارچه شامل صفحه کیلومتر و نمایشگر لمسی 10.25 اینچی
  • نورپردازی داخلی
  • آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن
  • سانروف
  • شارژر وایرلس
  • استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید
  • فرمان برقی با تنظیم چهار جهته و دکمه‌های کنترلی

در آریزو 6 جی‌تی اما امکاناتی با رویکرد اسپرت و پیشرفته دیده می‌شود:

امکانات رفاهی آریزو 6 جی‌ تی

  • صندلی‌های چرمی اسپرت با گرمکن برای راننده و سرنشین
  • سیستم صوتی سونی با 8 بلندگو
  • نمایشگر یکپارچه 24.6 اینچی با گرافیک به‌روزتر
  • نورپردازی داخلی پیشرفته‌تر و دینامیک
  • شارژر وایرلس با توان بیشتر
  • صندوق عقب برقی
  • فرمان D-Cut با روکش چرمی و کنترل سیستم صوتی

تجربه‌ کاربری | وقتی خودرو به‌جای شما فکر می‌کند

در هر دو خودرو، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، بخشی از امکانات پایه است. اما در آریزو 6 جی‌تی، با سیستم کنترل صوتی، قابلیت اتصال پیشرفته‌تر تلفن همراه و کروز تطبیقی هوشمند، احساس می‌کنید خود خودرو همواره چند قدم جلوتر از شما فکر می‌کند.

بنابراین اگر دنبال یک خودروی ایمن، خوش‌ساخت و راحت برای خانواده هستید، آریزو 6 پرو شما را ناامید نخواهد کرد.

ولی اگر خواهان رانندگی پیشرفته، محافظت هوشمندانه و امکانات رفاهی سطح بالا هستید، فونیکس آریزو 6 جی‌تی همان امضای تکنولوژی روی فرمان شما است.

آمار نهایی | اعداد و ارقام چه می‌گویند؟

هیجان طراحی و تجربه‌ رانندگی همیشه مهم‌اند، اما چیزی که در نهایت تصمیم‌گیری خریدار را قطعی می‌کند، اعداد و مشخصات فنی واقعی است. پس می‌توان بین دو سدان پرچم‌دار فونیکس، یعنی آریزو 6 پرو و آریزو 6 GT، خط‌کشی دقیق‌تری کرد. بیایید بدون تعارف سراغ آمار برویم.

مقایسه قدرت پیشرانه

آریزو 6 پرو به یک پیشرانه‌ ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر مجهز است. این موتور با گیربکس CVT نسل نهم کوپل شده که بیش‌تر بر راحتی، مصرف پایین و نرمی تمرکز دارد.

اما آریزو 6 GT هیولای مهربان خانواده است؛ موتوری ۱/۶ لیتری TGDi با توان قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور قابل‌توجه ۲۹۰ نیوتن‌متر، در کنار گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه‌ترمزخشک (Wet DCT) تجربه‌ای شتاب‌گیر، پاسخگو و دقیق ارائه می‌دهد.

 

آریزو 6 GT برای کسانی است که علاقه‌مند به رانندگی تهاجمی‌تر و شتاب بهتر هستند، در حالی که آریزو 6 پرو انتخابی معقول‌تر برای ترافیک شهری و سفرهای خانوادگی است.

ابعاد و فضای داخلی

هر دو با طول تقریبی ۴/۶۷ متر در دسته‌ سدان‌های متوسط قرار می‌گیرند، اما طراحی داخلی آریزو 6 GT به لطف نمایشگرهای یکپارچه لوکس و جزئیات اسپرت، فضای آینده‌نگرانه‌تری دارد.

فضای سرنشینان عقب در هر دو خودرو مشابه است و برای افراد بالغ در مسیرهای طولانی نیز کافی خواهد بود.

صندلی‌های GT اسپرت‌تر هستند و بیش‌تر به کمر و پهلو فرم می‌دهند، در حالی که پرو راحت‌تر و نرم‌تر است.

مصرف سوخت و ظرفیت باک

مصرف ترکیبی آریزو 6 پرو حدود ۶/۱ لیتر در هر صد کیلومتر است، در حالی که این عدد برای آریزو 6 GT به حدود ۷/۱ لیتر می‌رسد؛ البته در مقابل، GT  شتاب بهتری ارائه می‌دهد.

ظرفیت باک هر دو خودرو ۴۸ لیتر است که برای سفرهای برون‌شهری کافی و استاندارد است.

کدام سدان فونیکس را بخرم؟

در رقابت آریزو 6 پرو و آریزو 6GT، برنده نهایی به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد:

پرو با ترکیب قیمت منطقی، سواری راحت و مصرف پایین، برای خانواده‌ها و کاربران روزمره گزینه‌ای ایده‌آل است؛ درحالی‌که GT با موتور قدرتمند، طراحی اسپرت و امکانات پیشرفته، انتخابی برای رانندگی هیجان‌انگیزتر و سبک زندگی مدرن‌تر محسوب می‌شود.

اگر هنوز میان این دو مدل تردید دارید، ما در گروه خودرویی ستوده آماده‌ایم تا با مشاوره تخصصی، بازدید حضوری و امکان تست رانندگی، انتخاب شما را ساده‌تر کنیم.