sotoodeh brand

اطلاعات تماس

اتوبان اشرفی اصفهانی تقاطع مرزداران

02137682

[email protected]

sotoodeh brand
اطلاعات تماس
  • اتوبان اشرفی اصفهانی تقاطع مرزداران
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

sotoodeh brand

تکنولوژی روز ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰
رقابت نفس‌گیر، اوتلندر پلاگین هیبرید در برابر تیگو ۸ پرو E+ پلاگین هیبرید

مقایسه تیگو ۸ پرو +E با می‌تسوبیشی اوتلندر PHEV

خودرو‌های هیبریدی (برقی-بنزینی) در چند سال اخیر بسیار مورد توجه تولیدگنندکان بزرگ خودرو در سراسر جهان قرار گرفته‌اند. این خودرو‌ها از ترکیب سوخت و انرژی الکتریکی، برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در پاکیزگی محیط زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی نیز نقش دارند. تیگو ۸ پرو e+ و می‌تسوبیشی اوتلندر PHEV دو خودرو پلاگین هیبرید موجود در بازار هستند که امکان استفاده از انرژی الکتریکی و بنزین را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند. علاوه بر موارد یاد شده خودرو‌های هیبرید و پلاگین هیبرید از توان فنی بالایی در مقایسه با خودرو‌های درون سوز بهره‌مند هستند.

مقایسه قیمت تیگو ۸ پرو +E و اوتلندر PHEV

در زمان نگارش این گزارش بر اساس اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو، قیمت خودرو تیگو ۸ پرو e+ (پلاگین هیبریدی) درب کارخانه ۲. ۷۹۱. ۷۰۰. ۰۰۰ میلیارد تومان به صورت علی الحساب است. این در حالی است که خودروی می‌تسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید در حدود ۵ میلیارد تومان قیمت دارد. با توجه به مشخصاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم، خرید خودروی تیگو ۸ پرو هیبریدی با قابلیت‌های مدرنی که دارد، با چنین قیمتی منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه طراحی ظاهری تیگو ۸ پرو E پلاس و اوتلندر پلاگین هیبرید

مقایسه ظاهر را با بررسی ابعاد شروع می‌کنیم. ابعاد خودروی اوتلندر، ۴۶۹۴*۱۸۰۱*۱۷۰۹ میلی‌متر است که نسبت به تیگو ۸ پرو با ابعاد ۴۷۲۲*۱۸۶۰*۱۷۴۵ میلی‌متر، کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسد. فاصله بین دو محور تیگو ۸ پرو، ۲۷۱۰ میلی‌متر است و این مقدار در اوتلندر، حدود ۲۶۷۰ میلی‌متر است. هر دو خودرو از رینگ ۱۸ اینچی بهرمند هستند.
در بحث طراحی ظاهری تیگو ۸ پرو e+ از چهره‌ای مدرن و به روز‌تر در مقایسه با رقیب خود بهره‌می‌برد. تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از زبان جدید طراحی شرکت چری استفاده می‌کند و شخصیتی تهاجمی و قابل اعتماد را به تصویر می‌کشد و این در حالی است که خودروی اوتلندر پلاگین هیبرید به دلیل طراحی محافظه کارانه و گذر زمان، چندان مورد استقبال خریداران خودرو در بازار کشورمان قرار نگرفته است.

مقایسه طراحی داخلی اوتلندر هیبریدی و تیگو ۸ پرو E پلاس

باید در نظر داشت که تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، طراحی بهتر و مدرن‌تری را ارائه می‌دهد. درون کابین خودرو تیگو ۸ پلاگین هیبرید با استفاده از یک نمایشگر یکپارچه، فرمان دی کات، سیستم تهویه مطبوع لمسی و … حس و حال یک خودروی مدرن به مخاطب منتقل می‌شود و این در حالی است که خودرو اوتلندر phev به دلیل طراحی قدیمی‌تر در مقایسه با رقیب چینی خود چندان بابا میل خریداران خودرو به شمار نمی‌آید.

مقایسه پیشرانه و مشخصات فنی تیگو ۸ پرو +E و اوتلندر PHEV

موتور اوتلندر PHEV یک موتور چهار سیلندری با ظرفیت ۲. ۰ لیتر است که ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۳۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین دو موتور الکتریکی نیز در این خودرو تعبیه شده است که توان مورد نیاز آن‌ها از طریق باتری با ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت، تأمین می‌شود. این خودرو با یک گیربکس اتوماتیک DHT عرضه می‌شود.


در مقابل خودروی +Tiggo ۸ pro e از یک موتور ۱. ۵ لیتری برخوردار است که در کنار دو موتور الکتریکی کار می‌کند. این خودرو از یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۱۹. ۲۷ کیلو وات ساعتی استفاده می‌کند. تیگو ۸ پرو e+ می‌تواند ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور و ۳۲۶ اسب بخار قدرت تولید نماید که نسبت به اوتلندر PHEV، به میزان قابل توجهی بیشتر است. این خودرو نیز از گیربکس نوع DHT استفاده می‌کند.
مسافت قابل پیمایش موتور اوتلندر PHEV، در حالت تمام الکتریکی حدود ۳۵. ۵ کیلومتر است. در حالی که خودروی تیگو ۸ پرو e+، می‌تواند دو برابر این مقدار یعنی ۷۵ کیلومتر را طی کند. اگر ترکیب بنزین و باتری را درنظر بگیریم، اوتلندر PHEV می‌تواند ۴۹۸ کیلومتر را طی کند، در مقابل، تیگو ۸ پرو e+ قادر است حدود دو برابر این مقدار یعنی ۹۵۰ کیلومتر را با استفاده از هر دو موتور خود طی کند.
از نظر سیستم تعلیق، هر دو خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در بخش عقب استفاده می‌کنند. از نظر شتاب صفرتا صد نیز خودروی اوتلندر، در برابر تیگو ۸ پرو حرفی برای گفتن ندارد. زیرا این مقدار در تیگو ۸ پرو حدود ۷. ۶ ثانیه و در خودروی اوتلندر، ۱۱ ثانیه است که اختلاف قابل توجهی محسوب می‌شود.

مقایسه امکانات رفاهی تیگو ۸ پرو +E و اوتلندر PHEV

برخی از قابلیت‌ها مانند رکاب برقی، سیستم رانندگی خودکار (ADAS)، سیستم کنترل صوتی و سرد کن صندلی تنها در تیگو ۸ پرو e+ مشاهده می‌شوند و اوتلندر از آن‌ها بی‌بهره است. حالت‌های رانندگی در تیگو ۸ پرو، Eco، Sport، Normal، EV وHEV را شامل می‌شوند، در حالی که در اوتلندر تنها دو حالت Eco و EV مشاهده می‌شود.
هر دو خودرو از سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک برخوردار هستند. البته این سیستم تهویه در تیگو ۸ پرو، شامل فیلتر پاکسازی هوا و پنل لمسی نیز هست که این قابلیت در اوتلندر وجود ندارد. سایر سیستم‌های رفاهی و ایمنی که در هر دو خودرو وجود دارد، شامل سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم بالا رفتن خودکار شیشه‌ها همراه با قفل درب‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه (AVM)، ترمز پارک برقی و اتوهلد است.
چراغ‌های جلو در اوتلندر، از نوع زنون هستند که به سنسور نور، شیشه شور و AFS نیز مجهز شده‌اند. در مقابل چراغ‌های جلو تیگو ۸ پرو E پلاس، از نوع LED با قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع نور، سنسور نور، همچنین AFS هستند. از نظر نوع و ساختار سانروف نیز هر دو خودرو به سانروف پانورامیک، با سایه‌بان برقی مجهز هستند.
از نظر سیستم‌های صوتی و تصویری، می‌تسوبیشی اوتلندر PHEV از ۶ بلندگو برخوردار است و با یک صفحه نمایش ۷ اینچی عرضه می‌شود. در مقابل، تیگو ۸ پرو دارای یک نمایشگر ۲۴ اینچی یکپارچه به همراه ۸ اسپیکر سونی است که تجربه صوتی و تصویری خارق العاده‌ای را برای سرنیشینان به ارمغان می‌آورد.

کلام آخر

در این مقاله، به مقایسه تیگو ۸ پرو e+ با می‌تسوبیشی اوتلندر PHEV از جنبه‌های مختلفی پرداختیم. با توجه به مشخصات گفته شده تیگو ۸ پرو e+ امتیاز بسیار بهتری را نسبت به رقیب خود یعنی اوتلندر PHEV کسب می‌کند. به همین دلیل، ما خرید تیگو ۸ پرو e+ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گروه خودرویی ستوده به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی‌های مدیران خودرو، خودروی تیگو ۸ پرو را به شما ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید این خودروی جدید و خوش قیمت را دارید، می‌توانید آن را به صورت نقد و یا اقساط، از نمایندگی‌های گروه خودرویی ستوده خریداری نمایید.