sotoodeh brand

اطلاعات تماس

اتوبان اشرفی اصفهانی تقاطع مرزداران

02137682

[email protected]

sotoodeh brand
اطلاعات تماس
  • اتوبان اشرفی اصفهانی تقاطع مرزداران
  • 02137682
  • [email protected]
در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...

sotoodeh brand

تکنولوژی روز ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲
آریزو ۸ پلاگین هیبرید، سدان چینی با قلبی برقی

چری آریزو ۸ پلاگین هیبرید قرار است در بازار ایران با برند فونیکس عرضه شود، این خودرو جدیدترین محصول سدان شرکت چری در سگمنت D به حساب می‌آید. آریزو ۸ پلاگین هیبرید برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگ‌های در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد، طراحی آریزو ۸ توسط تیم طراحی چری در ایتالیا گرفته است. این محصول با ارائه ترکیبی از قدرت، تکنولوژی و طراحی زیبا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی، امکانات رفاهی و زمان عرضه این خودرو از جانب مدیران خودرواعلام نشده است و اطلاعات زیر براساس منابع خارجی گرد‌آوری شده است و  تا زمان عرضه رسمی این خودرو برای دریافت اطلاعات بیشتر منتظر ماند.

طراحی منحصر به فرد آریزو ۸ پلاگین هیبرید

در نمای ظاهری، آریزو ۸ برقی از زبان طراحی جدید چری بهره می‌برد که المان‌های اسپرت و مدرن را با یکدیگر ترکیب می‌کند. خطوط کشیده و عضلانی بدنه، به همراه چراغ‌های LED ماتریسی ظاهری جسورانه و تهاجمی به این خودرو بخشیده‌اند. در نمای داخلی نیز شاهد کابینی جادار و راحت با استفاده از متریال باکیفیت هستیم. روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی مرغوب استفاده شده و طراحی داشبورد و کنسول وسط، فضایی مدرن و ارگونومیک را ایجاد کرده است.

مشخصات فنی آریزو ۸ برقی

قلب تپنده آریزو ۸ پلاگین هیبرید، یک سیستم هیبریدی پلاگین قدرتمند است که شامل یک موتور بنزینی ۵. ۱ لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی می‌شود. این سیستم در مجموع ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به این خودرو امکان می‌دهد تا در عرض ۶. ۷ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.
باتری این خودرو ظرفیتی ۱۹. ۹ کیلووات ساعت دارد و با یک بار شارژ کامل، می‌تواند تا ۱۰۷ کیلومتر مسافت را به صورت تمام الکتریکی طی کند. برد ترکیبی این خودرو نیز به ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت آریزو ۸ پلاگین هیبرید نیز در حالت ترکیبی، ۲. ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات رفاهی و آپشن ها

آریزو ۸ پلاگین هیبرید به لیست کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به سانروف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، نمایشگر یکپارچه ۲۴ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، دستیار پارک اتوماتیک، رادار هشدار برخورد به جلو و … اشاره کرد.

رقبای آریزو ۸ پلاگین هیبرید

اصلی‌ترین رقبای آریزو ۸ پلاگین هیبرید در بازار ایران هیوندای سوناتا هیبرید، کیا اپتیما هیبرید و تویوتا کمری هیبرید هستند. آریزو ۸ پلاگین هیبرید به دلیل گستردگی شبکه خدمات پس از فروش برند فونیکس وضعیت بهتری را نسبت به رقبای وارداتی خود دارد. همچنین با گذشت زمان هزینه‌های نگهداری خودرو‌های نام برده افزایش یافته و این در صورتی است که آریزو ۸ پلاگین هیبرید به عنوان یک خودرو صفر کیلومتر دارای گارانتی بوده و هزینه نگهداری چندانی نخواهد داشت. از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد امکانات رفاهی بیشتر و به روز آریزو ۸ برقی در مقایسه با سایر رقبا وارداتی خود است.

کلام آخر

در مجموع آریزو ۸ پلاگین هیبرید با ارائه ترکیبی از قدرت، بازدهی، امکانات رفاهی و قیمت مناسب، می‌تواند به عنوان یک گزینه جذاب برای خریداران سدان‌های سایز متوسط در ایران محسوب می شود. این خودرو به ویژه برای کسانی که به دنبال یک خودروی کم‌مصرف و دوست دار محیط‌زیست هستند، انتخابی‌ایده‌آل خواهد بود.


تصاویر
آریزو ۸ پلاگین هیبرید، سدان چینی با قلبی برقی